چگونه با دروغگوها مقابله کنیم

برخورد با کسی که تمایل به دروغگویی دارد هرگز آسان نیست. غیرممکن است که بدانیم آن ها چه زمانی راست می گویند چه زمانی دروغ می گویند. گاهی اوقات غیر ممکن است که از برخورد با چنین افرادی خودداری کنیم.

چگونه با دروغگوها مقابله کنیم

بهترین کار این است که تا حد ممکن از دروغگوها دوری کنید ، زیرا دروغ های آنها مانند کلاهبرداری عاطفی است. بعضی از افراد دروغ می گویند ، زیرا آنها فقط دوست دارند همه چیز را درست کنند. بعضی دیگر این کار را انجام می دهند زیرا خجالت می کشند و می ترسند خود را آنطور که واقعاً هستند نشان دهند. عده دیگری هستند که دروغ می گویند با هدف صریح فریب دیگران.

همانطور که می دانید ، مردم به دلایل مختلف دروغ می گویند. با این حال ، باید به یاد داشته باشید که هیچ یک از این دلایل قانع کننده نیستند.برخورد با شخصی که دروغ می گوید آسان نیست ، اما مجبور به ارتباط با آن ها شدید مواردی وجود دارد که باید در خاطر داشته باشید:

شواهدی علیه دروغ هایشان آماده کنید

وقتی می فهمید که شخصی که می شناسید مرتباً دروغ می گوید ، چندین راه ممکن پیش رو دارید.

یکی از آنها این است که به سادگی هر چه بیشتر از آن شخص فاصله بگیرید. با این حال ، این همیشه گزینه ی کارآمدی نیست. در مواردی مکن است این شخص همکار ، رئیس یا شریک زندگی ما باشد ، پس چاره‌ای نیست.

بهترین راه مقابله با شخصی که دروغ می گوید مقابله با آنها است. برای انجام این کار ، لازم است شواهدی محکمی جمع آوری شود. به دنبال شواهدی باشید که آنچه آنها به شما می گویند صحیح نیست و همه اطلاعات را در دست خود نگه دارید. هنگامی که مقدار کافی از شواهد را جمع آوری کرده اید ، زمان آن است که به مرحله بعدی بروید.

یافته های خود را ارائه دهید

در این مرحله ، برخورد با فردی که دروغ می گوید نیاز به تدبیر زیادی دارد. این ایده خوبی نیست که به سادگی اطلاعاتی را که دارید فاش کنید این کار در واقع می تواند اثربخش نباشد.

در مواردی مانند این ها ، بهترین کاری که باید انجام شود ، محتاط بودن است. به یاد داشته باشید که هر انسانی سزاوار فرصت دوم است.

اولین قدم درست دعوت از شخص مورد نظر برای گفتگو است. سپس ، با صدای با آرامش ، اطلاعاتی را که شما جمع آوری کرده اید به آنها اطلاع دهید و بگویید حرف هایشان با آنچه شما به دست آوردید مغایرت دارد.

بگویید که شما آن ها را قضاوت نمی کنید، بلکه سعی می کنید تا درکشان کنید. هدف این است که به جای حمله به شخص مورد نظر ، مکالمه ای منطقی و دو طرفه داشته باشیم.

دلایل آن ها را درک کنید

از او بخواهید توضیح دهد که دلیل دروغ گفتنش چه بوده است. ممکن است این شخص دروغ گفته باشد چون خود را دست کم می گیرد و حقیقت را در مورد خود نمی پذیرد. یا ممکن است دلیل این باشد که او شخصی است که از فریب اطرافیان لذت می برد. در هر صورت، مهم است که با آرامش بحث را پیش ببرید.

از آن ها بخواهید قول بدهند دروغ نگویند

افرادی هستند که از این فرصت استفاده می کنند و بخاطر دروغ گفتن عذرخواهی می کنند. از طرف دیگر ، برخی افراد به راحتی تمام مدارک موجود علیه خود را رد می کنند و سعی می کنند با بیشتر دروغ گفتن بحث را به نفع خود تمام کنند.

شما باید حتماً این را مستقیماً به فردی که دروغ می گوید ، بگویید و پیامدهای دروغگویی را به وضوح بیان کنید.به آن شخص بگویید که چگونه فریب دادن افراد اعتماد را از بین می برد.

قدم بعدی ، پس از بیان اینکه رفتار آنها باعث شده شما چه احساسی داشته باشید ، این است که یک پیمان را امتحان کنید. اما به یاد داشته باشید که نمی توان انتظار داشت یک دروغگو یک شبه تغییر کند.

هیچ کس نمی تواند به سادگی شخص دیگری را تغییر دهد

مقابله با کسی که دروغ می گوید یک قدم بزرگ است. این بدان معناست که فرد مورد نظر چاره ای جز درک این موضوع ندارد که با دروغ مورد توجه دیگران قرار می گیرد. آن ها خواهند فهمید که ، گرچه ممکن است هر از گاهی با دروغ های خود مردم را فریب دهند ، اما ناگزیر دیر یا زود همه می فهمند.

در دراز مدت ، کسی که دروغ می گوید همیشه با فردی که برای مقابله با آن ها تلاش کرده است بسیار محتاط تر و صادقانه تر رفتار می کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *