ویتامین های مفید برای داشتن پوستی سالم

این روزها انواع محصولات زیبایی برای همه نیازهای شما برای مراقبت از پوست وجود دارد. مطلع شوید که ویتامین ها برای پوست شما مهم ترین چیزهایی هستند که باید در محصولات زیبایی مورد علاقه خود به دنبال آن باشید. ویتامین ها برای حفظ عملکرد اعضای بدن از جمله پوست شما کاملاً ضروری هستند. فراموش نکنید که پوست شما به ویتامین های خاصی احتیاج دارد تا در جهان آلوده، درخشان و زیبا بماند.

ویتامین های مفید برای داشتن پوستی سالم

سعی کنید ویتامین های زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

ویتامین  A

ویتامین های خاصی وجود دارد که بدن شما نمی تواند به طور طبیعی تولید کند. ویتامین A یکی از آنهاست ، به همین دلیل همیشه باید مطمئن شوید که غذاهای سرشار از ویتامین A را مصرف می کنید یا از محصولاتی که حاوی آن هستند استفاده کنید. غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی ویتامین A هستند ، به دلیل بتاکاروتن آنها به رنگ قرمز یا نارنجی قرار دارند.

ویتامین A در سلامت پوست شما نقش اساسی دارد. با مهار رشد سلول های سرطانی پوست ، محافظت لازم از اشعه خورشید را در اختیار پوست قرار می دهد. با قرار دادن مقداری ویتامین A همراه با اسموتی یا سالاد ، پوست خود را آماده کنید. میوه و سبزیجاتی مانند:

_انبه

_سیب زمینی شیرین

_هویج

_گوجه فرنگی ها

_کدو تنبل

_سبزیجات برگ (مانند اسفناج)

ویتامین B3

این ویتامین قدرتمند اغلب به مواد آرایشی اضافه می شود زیرا به کاهش قرمزی و التهاب کمک می کند. ویتامین B3 به پوست شما کمک می کند تا درخشان بماند. همچنین به بازسازی آن درخشندگی و جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند.

غذاهای دارای نیاسین:

_سینه مرغ

_چیپس ذرت

_ماهی تن

_بادام زمینی

_ماهی سالمون

علاوه بر این لیست ، ما همچنین توصیه می كنیم كه غذاهایی با ویتامین B12 زیاد مصرف كنید زیرا ویتامین B12 مسئول تشکیل گلبول های قرمز بدن است ، بنابراین سلامت پوست را تنظیم می كند.

ویتامین  C

ویتامین C راز پوست خوب است. این ویتامین بسیار مهم است زیرا به پوست شما در سنتز کلاژن کمک می کند. کلاژن پروتئینی است که علاوه بر اینکه به سرعت باعث بازسازی آن در هنگام آسیب به دلیل پیری یا هر عامل دیگری می شود ، قابلیت ارتجاع بافت را نیز دارد.

علاوه بر این ، کلاژن باعث کاهش و جلوگیری از ظهور لکه های تیره می شود زیرا به تولید کراتین بدن کمک می کند. کراتین پروتئینی است که برای تشکیل سلول های جدید مورد نیاز است.

ویتامین C را در غذاهایی مانند:

مرکبات (لیمو ، گریپ فروت ، پرتقال)

پاپایا

گواوا

فلفل زرد

خربزه

ویتامینE

ویتامین دیگری که می تواند به شما در مقابله با اثرات مشهود پیری ، آسیب آفتاب و سایر عوامل سمی کمک کند ، ویتامین E است. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان با قدرت محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد با حفظ ذخایر کلاژن بدن عمل می کند.

_فلفل سیاه را به طور مرتب به غذاهای خود اضافه کنید.

_غذاها را روغن های گیاهی مثل روغن زیتون تهیه کنید..

_گردو ، زیتون و تخمه آفتابگردان بخورید.

یک واقعیت جالب دیگر درباره ویتامین E این است که به تنظیم رطوبت پوست کمک می کند. علاوه بر این ، به بدن شما کمک می کند تا ویتامین A را جذب کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *