با این ترفندها می تونی سریع لکه شمع پاک کنی

پاک کردن شمع از روی فرش

چیزی که نمی توان در خانه از آن فرارکرد، ایجاد لک های مختلف روی سطوح مختلف است.مخصوصا اگر در خانه یک کودک نو پا یا کنجکاو داشته باشید بایدهر روز منتظر ریخته شدن چیزی روی اثاثیه منزلتان باشید.شاید نتوان بسیاری از لک ها را پاک کرد اما بعضی از آنها می توانید با دستورالعمل های زیر پاک کنید.ما در این مقاله به شما یاد میدهیم چگونه به راحتی شمع یا موم ریخته شده روی فرش را پاک کنید.

روش اول برای پاک کردن شمع ریخته شده روی فرش

اگر روی فرش موم ریخت آن را با کارد تیزی بردارید و سپس کاغذ کاهی روی محل گذاشته و اتو کنید.

 

 روش دوم برای پاک کردن شمع ریخته شده روی فرش

همواره بهترین زمان برای زودن هر نوع لکه، هنگامی است که در همان لحظه ایجاد شده و مواد تشکیل دهنده آن، هنوز تازه مانده است.درمورد پارافین شمع نیز این موضوع صدق می کند بنابراین اگر زمانی بنابراین اگر زمانی شاهد ریخته‌شدن پارافین آب شده شمع بر روی جسمی به خصوص سطوح بافت‌دار مانند فرش و موکت بودید، بلافاصله پارافین را در حالت نرم با دقت و به وسیله قاشق از روی سطح برداشته و سپس برای پاک کردن آثار آن اقدام کنید.

حال اگر این مشکل پیش از این رخ داده بود و شما با پارافین جامد بر روی سطوح یاد شده مواجه شدید، مانند روش فوق ابتدا با جسمی نوک تیز مانند چاقو و یا حتی ناخن، پارافین سفت شده را برداشته سپس کاغذ قهوه‌ای (کاغذهایی که در خشکشویی‌ها برای پیچیدن لباس‌ها هنگام تحویل مورد استفاده قرار می‌گیرند) و یا دستمال کاغذی حوله‌ای بزرگی را تا کرده و بر روی لکه حاصل از پارافین قرار دهید. حال اتو را بر روی درجه گرم تنظیم کرده و بر روی سطح کاغذ، چندین بار روی  لکه پارافین حرکت دهید.

حرارت ناشی از اتو، پارافین های باقی مانده در میان بافت ها را آب کرده و جذب کاغذ می کند.این کار را با کاغذها و یا دستمال های دیگری چندین بار تکرار کنید تا دیگر از چربی حاصل از پارافین بر روی فرش باقی نماند. برای پاک کردن نمودن شمع ها،از پنبه ای که به الکل آغشته اید،استفاده کنید.

 

چگونه موم را بدون اتو از فرش  پاک کنیم؟

روش شماره 1:

ابتدا با تراشیدن موم با استفاده از چاقوی شروع کنید. موم باید خشک و سفت باشد.به احتمال زیاد در آخر مقداری از موم یا شمع بر روی فرش باقی خواهد ماند. یک حوله تمیز و مرطوب قرار دهید تا تمام منطقه لکه را بپوشاند. سشوار بردارید و آن را در دمای پایین تنظیم کنید. آن را روی حوله مرطوب قرار دهید. موم باقیمانده باید ذوب شود و به حوله جذب شود. اگر دما خیلی کم است، آن را روی متوسط ​​قرار دهید. آنقدر مرحله حرارت را تکرار کنید تا همه موم به حوله جذب شود. اگر هنوز موم روی فرش است می توانید از حوله دیگری استفاده کنید.

مشابه پاک کردن لکه های روغن ، می توانید از ، یا مواد شوینده تمیز کننده فرش برای تمیز کردن محل لکه استفاده کنید درانتها  فرش خود را بگذارید تا خشک شود.

 

نحوه حذف موم از فرش بدون اتو

 

در مورد کسانی که سشوار یا هیچ وسیله ای برای گرم کردن موم ندارند ، چه راه حلی داریم؟ امکان آن است که بدون هیچ وسیله ی گرماده بتوانید لکه را پاک کنید. در اینجا روشی آوردیم که به شما کمک می کند موم را از روی موکت پاک کنید. با این حال ، فقط در صورت کم بودن لکه مفید است.

یک کیسه پلاستیکی زیپ دار تهیه کنید و مکعب های یخ را درون آن قرار دهید. آن را فشرده کرده و در صورت وجود سوراخ بودن کیسه آن را بررسی کنید. آن را روی لکه قرار دهید.

کیسه پلاستیکی را کمی بیشتر روی لکه فشار دهید. این کار باعث سخت شدن موم می شود ، در عین حال فرش خیس نمی شود.

کیسه پلاستیکی را برداشته و موم را با یک چاقوی خراش دهید. اطمینان حاصل کنید که لکه شمع خشک و سفت است. با چاقو آرام خراش دهید تا به پارچه صدمه ای نزنید.برای مرطوب کردن محل آسیب دیده از مواد شوینده منظم استفاده کنید. رطوبت را با یک حوله تمیز جذب کرده و اجازه دهید فرش شما را خشک کند.

تمیز کردن فرش با دست همیشه آسان نیست و در هنگام برخورد با لکه ها زمان بیشتری می برد. در روش برداشت موم از فرش بدون اتو دو روش مختلف وجود دارد. به خاطر داشته باشید که فرش انواع مختلفی دارد ، بنابراین ممکن است یکی برای فرش شما بهتر از دیگری کار کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *