معافیت مالیاتی حقوق های زیر 3 میلیون تومان

سمیه محمودی عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ ضمن اشاره به این موضوع که بودجه سال 98 متناسب با فعالیت های اقتصادی سال 98 نیست ، اظهار داشت: علیرغم اینکه کشور با مشکلات اقتصادی روبرو است ،اما بودجه برای این سال واقعی بسته نشده و بسیاری از موارد نادیده گرفته شده است.

وی در ادامه افزد ،این در حالی است که بودجه بان ها بسیار زیاد پیش بینی شده و به گفته خودشان این شرکت ها زیان ده هستند!

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ با اشاره به بسته حمایتی دولت برای افرادی که حقوق دریافتی آنها کمتر از ۳ میلیون تومان است، گفت: در بودجه ۹۸ آمده که افراد با زیر ۲.۵ میلیون معاف از مالیات هستند، در حالی که باید در بودجه هم افرادی که زیر ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند باید از مالیات معاف شوند و این نشان دهنده این است که در زمینه تعیین بودجه هیچگونه تفکری وجود ندارد.

محمودی گفت: از آنجایی که بودجه ۹۸ بسته شده است، مجلس نمی تواند عدد آن را تغییر داده و افزایش دهد و صرفا ما می توانیم از سرجمع بودجه یک بخش کم کنیم و به بخش دیگر اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: ناگفته نماند که بودجه 98 تا کنون بدترین بودجه ای بوده که تاکنون تدوین شده است و مجلس هم کوچکترین دخالتی نمیتواند داشته باشد، چرا که در جمع بودجه همه بخش ها کاهش زیادی یافته است و امکان کاهش یک بخش برای اعطا به بخش های دیگر هم مانند سالهای گذشته نیست.