تحویل زودتر سکه‌های پیش فروش یک ماهه

پس از اینکه طی ده روز اخیر قیمت پراید به 40 میلیون تومان رسید ، با نزول قیمت روزانه به مبلغ 1 میلیون تومان ، این خودرو مجموعا 11 میلیون تومان ارزان شد.

با توجه با افزایش قیمت خودرو در چند هفته گذشته که کارشناسان و مشتریان را شوکه کرده بود، این افزایش افسار گسیخته قیمت خودروهای داخلی متوقف یا با کاهش روبرو شد.

گفتنی است طی هفته های گذشته برخی خودرو ها روزانه 5 و برخی دیر روزانه 1 میلیون تومان افزایش قیمت داشته اند.

امروز به عنوان دومین روز هفته قیمت بازار آزاد برخی خودروهای تولید داخلی با کاهش همچون روزهای گذشته روبه‌­رو بود.

خودروی پراید که در روزهای پرواز قیمت های خودرو قیمت 40 میلیونی را برای خود ثبت کرده بود، طی چند روز گذشته با کاهش روزانه یک میلیون تومانی روبه‌­رو بود، امروز به قیمت 36 میلیون و 100 هزار تومان رسید. این احتمال می رود که قیمت در آخر وقت امروز به 35 میلیون تومان برسد.

به نوشته روزنامه ایران در امروز: فعالان بازار خودرو عنوان کردند که روز چهارشنبه هفته گذشته قیمت پراید به ۴۳ میلیون تومان رسید، اما این نرخ روز گذشته به ۳۲ میلیون تومان کاهش یافته است و بالاتر از این رقم کسی خرید و فروش نمی‌کند.

داستان افزایش قیمت پراید از جایی شروع شد که خبری مبنی بر تزریق 20 هزار دستگاه به بازار از سوی سایپا اعلام شد.

روند نزولی قیمت خودروی پراید از زمانی شروع شد که خبری مبنی بر اینکه در روزهای آینده تعداد 20 هزار دستگاه خودروی پراید توسط شرکت سایپا به بازار عرضه خواهد شد. در همین راستا خبری مبنی بر اینکه شرایط فروش جدید ایران خودرو و سایپا از روز شنبه آینده آغاز می‌شود و متقاضیان و مصرف‌کنندگان نهایی خودرو می‌توانند با کارت ملی اقدام به ثبت نام کنند منتشر شد.

سعید باستانی نماینده مجلس در رابطه با شرایط جدید فروش خودروها و نحوه ثبت ­نام گفته بود: بر اساس تدابیر انجام شده، به منظور حذف دلالی کاذب در بازار خودرو، خریداران خودروهای جدید تا یک سال حق صلح یا فروش خودروی خریداری شده به شخص دیگری را نخواهند داشت. به این ترتیب انتظار می‌رود در این طرح فروش، فقط مشتریان واقعی و مصرف‌کننده اقدام به ثبت نام کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیش‌بینی کرد که با عرضه این 40 هزار خودرو به بازار با قیمت فعلی و رسیدن این خودروها به دست مصرف کنندگان واقعی، از دلالی کاذب در بازار خودرو جلوگیری شود و البته انجام این مهم باید تداوم داشته باشد.

به نظر می­رسد این اخبار درخصوص شرایط و زمان ثبت نام التهاب بازار را گرفته و روند افسار گسیخته افزایش قیمت را به سقوط میلیونی قیمت خودروی پراید تبدیل کرد.

به عقیده کارشناسان قیمت پراید طی روزهای آینده سقوط کرده و حباب آن کوچکتر خواهد شد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *