واکنش تند ترامپ در برابر سخنان روحانی

ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا طی واکنشی نسبت به سخنان روز یکشنیه (دیروز) خطاب به روحانی ، رئیس جمهور ایران گفت : “محتاط باش”

«دونالد ترامپ» در واکنش به سخنان «حسن روحانی» مبنی بر اینکه «با دم شیر بازی نکنید»، توییتی را منتشر کرد.

او در توییتر خود نوشت :«دیگر هیچ وقت ایالات متحده را تهدید نکن، وگرنه با عواقبی مواجه می‌شوی که مشابه آن قبلاً بر سر عده انگشت شماری در تاریخ آمده است. ما دیگر کشوری نیستیم که صحبت‌های جنون آمیز شما درباره خشونت و مرگ را تاب بیاوریم. محتاط باش».

حسن روحانی در همایش روسای نمایندگی های جکهوری اسلامی ایران در روز یکشنبه 31 تیرماه گفته بود : «امروز سخن گفتن با آمریکا معنایی جز تسلیم و پایان دستاوردهای ملت ندارد. آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم ؛ با دم شیر بازی نکنید، پشیمان کننده است».

این اظهارات ترامپ در حالی است که دولت آمریکا پس از خروج از 1 +5 ، تحرکات خود را برای اعمال فشارهای فلج کننده علیه ایران و تحریم ها را آغاز کرده است.

وزیر خارجه آمریکا ، «مایک پامپئو» ، تنها چند ساعت پیش از سخنرانی دونالد ترامپ ، سخنانی سراسر ضد ایرانی را در کتابخانه رونالد ریگان را گفته بود.

او طی این سخنرانی اظهار داشت که دولت آمریکا بدنبال به صفر رساندن واردات نفت از ایران است .وی همچنین مدعی شد که «ما مایل به گفت‌وگو با رژیم ایران هستیم، اما رهایی از فشارهای آمریکا تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که ما شاهد تغییرات ملموس، قابل اثبات و ادامه‌دار در سیاست‌های تهران باشیم».

اظهارات مقام‌ات ارشد آمریکایی درباره آمادگی برای گفت‌و‌گو با ایران در حالی است که به دنبال خروج بدون توجیه و خلاف تعهدات بین‌المللی آمریکا از برجام، حتی صدای متحدان نزدیک اروپایی واشنگتن هم درآمده و آنها با مواضع آمریکا مخالف هستند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *