وی با اشاره به افزایش قیمت چشمگیر گوشت قرمز و فراورده های پروتئینی بیان کرد که این مسئله دلیل بر تغییر مسیر مردم نسبت به مصرف تخم مرغ شده است.

وی در ادامه گفت : که مرغداران تولید جوجه را به دلیل ترس از شیوع آنفولانزا متوقف کرده اند .همچنین قیمت تمام شده برای تولید نیز نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی در ادامه گفت : قیمت جوجه یکروزه تخم گذار نابالغ در سال گذشته 17-18 هزار تومان بوده اما امسال این مبلغ به 33 تا 34 هزار تومان رسیده.

همچنین قیمت نهاده ها طی این مدت نوسانات زیادی داشته .به عنوان مثال ذرت نسبت به سال قبل 80 درصد گران شده و قیمت کنجاله سویا از ١٣٨٠ تومان در بنادر در شهریور سال گذشته به ٢٦٠٠ تومان رسیده و تقریبا ٢ برابر شده است.

همچنین قیمت جوجه یکروزه نیز از 2500 تومان به 6000 تومان رسیده.

نبی پور در ادامه افزود : بسیاری از واحد های تولیدی به دلیل افزایش شیوع انفولانزا در سال گذشته از چرخه تولید خارج شده اند و توان بازگشت به چرخه تولید را ندارند زیرا نقدینگی کافی را ندارند. این نکته نیز قابل ذکر است که امسال صادراتی در این باره نداشته ایم و تنها میزان محدودی به افغانستان قچاق شده است.

نبی پور با بیان اینکه شرایط قیمتی این کالا به شیوع یا عدم شیوع آنفلوانزا بستگی دارد، افزود:در تیرماه جاری چند واحد در استانهای تهران و اصفهان درگیر این بیماری شده اند و به گفته رییس سازمان دامپزشکی حدود ٣٠٠ هزار قطعه طیور نیز معدوم شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید هم اکنون درب مرغداری بدون سود برای تولیدکنندگان حداقل ٦٥٠٠ تومان است، ادامه داد: تولید ما در حال حاضر به اندازه نیازمان است اما هم قیمت تمام شده افزایش زیادی داشته و هم هجوم بیش از حد مردم باعث گرانی شده است.