فریم ورک asp.net چیست؟

در صورتیکه طراح سایت هستید و یا یکی از توسعه دهندگان وبسایت هستید بطور حتم تکنولوژی .net یکی از کلماتی است که به گوشتان خورده است.بنابراین در این مقاله سعی نمودیم تا در مورد asp.net توشیحاتی را بریتان ارائه دهیم.

توسط .NETخواهید توانست به راحتی پروژه های بسیار بزرگ و پیچیده را توسعه داده و این امر با استفاده از کتابخانه های چند کاربره ،داینامیک و به روز آن امکان پذیر است.
Asp.net یک اپلیکیشن سمت سرور است که بصورت اوپن سورس در دسترس کاربران قرار دارد و در جهت طراحی و تولید اپلیکیشن های تحت وب کاربرد دارد.(وبسایت نیز نوعی اپلیکیشن یا برنامه تحت وب است).

در این مقاله قصد بررسی فریم ورک های Asp.net را داریم یا قصد آشنایی بافریم ورک های asp.net که توسط آن ها امر کد نویسی آسان تر شده و بسیار سریع میتوانید به هدف خودتان برسید.

بطور کلی asp.net از سه فریم ورک بهره میبرد که میتوانید توسط آن ها به تنهایی یا مشترکا برنامه مورد نظر خودتان را تولید نمایید .

در واقع هدف شما است که در تعیین اینکه کدام یک را انتخاب نمایید موثر است و نه کیفیت ارائه شده توسط این فریم ورک ها.
در واقع تفاوت آن ها در نوع برنامه هدف است و نه در کیفیت ارائه شده توسط هر یک از این فریم ورک ها.در واقع با توجه به اینکه دانش و مهارت شما در برنامه نویسی به چه میزانی است؟ با چه روشی میخواهید برنامه نویسی کنید و چه نوع وبسایتی مد نظرتان است،انتخاب یک فریم ورک را در حوزه برنامه نویسی تحت وب منجر خواهد شد. علاوه بر سایت ها اپلیکیشن های تحت وب نیز توسط این فریم ورک ها قابلیت طراحی و برنامه نویسی را دارند.

سه فریم ورک asp.net عبارتند از :
• Asp.net MVC
• Asp.net Web Forms
• Asp.net Web Pages
تمام این سه مورد بر اساس .net طراحی شده اند و برای asp.net مناسبند.

در ادامه مقاله این سه فریم ورک را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

Asp.net Web Forms
فریم ورک Web Forms مناسب افرادی است که علاوه بر اینکه با برنامه نویسی آشنایی دارند ،با توسعه اپلیکیشن نیز آشنا هستند.در این فریم ورک با در اختیار داشتن کتابخانه های قوی نحوه تعامل و کار با html را برایتان بسیار اسان ساخته است .
در صورت استفاده از این اپلیکیشن ،خواهید توانست سایتی حرفه ای و داینامیک را طراحی نمایید .علاوه بر این با دسترسی به پایگاه های داده خواهید میتوانید سایت را با سرعت بسیار بالایی طراحی نمایید.

Asp.net MVC
فریم ورک MVC نسبت به دو فریم ورک دیگر ،پیچیده تر است و تازگی دارد.توسط این فریم ورک کنترلی کامل بر HTML خواهید داشت ضمن اینکه کد های آن از HTML کاملا جدا است.این ویژگی موجب خواهد شد تا روند طراحی سایت و یا اپلیکیشن ها و بروز رسانی و تغییرات مورد نظر امکان اضافه نمودن قابلیت های زیادی را دارد.
یک طراح با استفاده از سیستم الگویی MVC خواهد توانست یک وبسایت داینامیک طراحی نموده و اجزای آن را کاملا مستقل از دیگر اجزا طرح ریزی نماید.علاوه بر این ها خواهد توانست کنترل کاملی نیز بر روی Markup ها داشته باشد توسط آن یک سایت با سرعت بسیار بالا را طراحی نمایید.
نکته : در صورتیکه سایت و یا اپلیکیشن خود را با استفاده از Asp.net MVC طراحی نمایید ،وب سایت شما با جدید ترین استانداردهای روز دنیا تجهیز شده و بروز رسانی و انجام تغییرات در آن ها به دلیل منفک بودن بخش های آن به راحتی امکان پذیر است.

بدین منظور میتوانید در کلاس آموزش asp.net شرکت نمایید و نسبت به آموختن دانش فریم ورک های این زبان آشنایی کسب نمایید.

کلاس آموزش asp.net

Asp.net Web Pages

کارایی این فریم ورک در جهت تجمیع کد هایی که شما نوشته اید و کد های HTML و قرار دادن تمامی این کد ها داخل یک فایل واحد.برای اینکه بتوانید با این فریم ورک کار نمایید لازم است با ASP کلاسیک آشنا باشید.علاوه بر این نیاز دارید تا با زبان php نیز آشنا باشید

آموزشگاه حرفه ای php

نکته مهم در مورد این فریم ورک اینکه کار با فریم ورک WEB Pages نسبت به دو فریم ورک ذکر شده دیگر آسانتر است و یادگیری آن اسانتر از دیگر فریم ورک ها است.

فریم ورک asp.net web pages به همراه Razor syntax در کنار یکدیگر مسیری بسیار سریع و سبک را برای ترکیب کد های سورس سایت و html برای محتوای داینامیک سایت فراهم می اورند.شما در این فریم ورک خواهید توانست به اسای به پایگاه داده متصل شوید و با اضافه نمودن فیلم ،اتصال به شبکه های اجتماعی و … خواهید توانست قدمی بزرگ برای طراحی سایتی هرچه زیباتر همگام با استاندارهای روز دنیا بردارید.

آشنایی بافریم ورک های asp.net

نتیجه اینکه میتوانید از هر سه این سه فریم ورک در کنار یکدیگر استفاده نمایید و یا بخشی از یک سایت را توسط یک فریم ورک و بخش دیگر را توسط فریم ورک دیگر طراحی نمایید.به عنوان مثال میتوانید بخشی از سایت یا اپلیکیشن را که مشتری با آن در ارتباط است را با mvc طراحی نموده زیرا برروی markup ها تسلط کافی را دارد و در همان سایت ،طراحی دسترسی به داده ها و بخش های مدیریتی به دلیل کنترل بهتر داده ها توسط web form صورت پذیرد.بدین منظور میتوانید یک آموزشگاه برنامه نویسی ضمن ثبت نام و نسبت به گذراندن دوره های برنامه نویسی asp.net با این سه فریم ورک و کاربردهای آن اشنا گردید.


مطالب مرتبط:

آموزش طراحی سایت تخصصی

دوره وردپرس پیشرفته

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *