تصادف تانکر سوخت با اتوبوس در سنندج «دست کم ۱۳ کشته» برجای گذاشت

بر اساس گزارش های مخابره شده در تصادف تانکر سوخت با یک اتوبوس مسافربری در نیمه شب سه شنبه ۱۹ تیرماه در سنندج در استان کردستان «دست کم ۱۳» نفر کشته شده‌اند.

سرهنگ رمضان نادری، فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی سنندج، در این زمینه به ایرنا گفته است: تانکر سوخت از بلوار دکتر حسینی سنندج در حرکت بوده که با اتوبوسی که از ترمینال خارج شده است، برخورد می کند.

شاهدان عینی به ایرنا گفته‌اند، «انفجار تانکر سوخت موجب شده مسافرین داخل اتوبوس نتوانند خود را نجات دهند و به نظر می رسد تمامی مسافرین جان خود را از دست داده اند.»

یک مقام بیمارستانی که نخواست نامش فاش شود، در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما تعداد کشته‌ها را ۱۶ نفر اعلام کرد.

طبق این گزارش، سرهنگ نادری علت این سانحه را بریدن ترمز تانکر و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.

به گزارش مهر، صالح زندی، معاون عملیات سازمان آتش نشانی شهر سنندج، با اشاره به این که ۱۸ هزار لیتر مواد سوختی در این حادثه سوخت، گفت: ۱۳ جسد تحویل نیرو های اورژانس داده شد که ۱۲ نفر آن مربوط به اتوبوس و یک نفر آن مربوط به نفت کش است.

وی اضافه کرده است:در این حادثه دو دستگاه خودروی وانت پیکان و خودروی که قابل شناسایی نبود قربانی حادثه شدند.

خبرگزاری ایسنا نیز می گوید، آمار غیر رسمی حاکی است که در تصادف یک تانکر حامل قیر در شهر سنندج با یک اتوبوس مسافربری دست کم ۲۰ نفر کشته شده‌اند.

ایسنا می افزاید، این تصادف در ساعت ۱۲ شب روی داده است و به گفته شاهدان عینی، «فاجعه بسیار عمیق بوده و چندین خودروی سواری نیز دچار حادثه شده‌اند.»

دکتر هومن قصری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این زمینه گفته است: ۱۵ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است و چهار مجروح بدحال از محل حادثه انتقال داده شده‌اند.

گفته می‌شود که اتوبوس مسافربری متعلق به شرکت «دیدار سیر گیتی‌» بوده است.

یک شاهد عینی نیز به انتخاب گفته است، این اتوبوس ۱۴ مسافر، دو راننده و یک شاگرد داشت که تنها دو نفر از این حادثه نجات پیدا کردند.

همچنین، بنا بر برخی گزارش‌ها، در پی این حادثه شماری از مردم سنندج بامداد چهارشنبه به تردد تانکرهای سوخت عراقی اعتراض کردند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *