روش تشخیص برنج تقلبی از اصلی

چگونگی شناسایی برنج تقلبی حاوی پلاستیک از برنج اصل

دنیای صنعتی امروز و برخی تقلب ها در صنایع غذایی می تواند باعث ابتلای افراد به انواع بیماری ها شود بنابراین برای برخورداری از سلامت ،لازم است با آگاهی مواد غذایی خود و خانواده را انتخاب کنید.برنج تقلبی

برنج تقلبی

صنعت چین همیشه به خاطر تقلب در ساخت محصولات دیگر کشورها معروف است. این بار چینی ها دست به کار شده اند تا برنج تقلبی را هم بسازند ولی موفق نبوده اند و کارشان به رسوایی غذایی کشیده است.

کشور چین سالانه بیش از 200 تن برنج به کشورهای مختلف جهان صادر می کند و بزرگترین صادر کننده این محصول است اما متاسفانه علاوه بر برنج طبیعی، نوع پلاستیکی آن هم جزو صادرات به همراه محصول اصلی است.

خوردن این برنج که ترکیب نشاسته سیب زمینی و پلاستیک است می تواند باعث ابتلای انسان به انواع بیماری ها از جمله مشکلات گوارشی و حتی سرطان شود.

چینی ها این برنج پلاستیکی را به بهترین شیوه قالب می زنند و به آن عطر برنج اضافه می کنند که باعث شباهت باورنکردنی به برنج طبیعی می شود.

راه حل تشخیص برنج تقلبی حاوی پلاستیک

خوشبختانه راه های آسانی برای تشخیص برنج واقعی از تقلبی وجود دارد از جمله:

چند دانه برنج را در مجاورت آتش بسوزانید، آن تعدادی که می سوزند برنج پلاستیکی هستند.

مقداری برنج را داخل ظرف پر آب بریزید آن مقداری که کف ظرف باقی ماندند برنج طبیعی هستند.

در شیوه ای دیگر مقدارری برنج را توسط هاون بکوبید آن مقداری که کاملا خرد شدند برنج طبیعی و با منشا آلی است و آن مقداری که خرد نشد و هسته زرد رنگ داشت برنج پلاستیکی است.

و در آخرین شیوه مقداری برنج را در طرف در بسته برای چند روز در مجاورت نور خورشید قرار دهید اگر کپک زد برنج طبیعی است اما اگر سالم ماند برنج پلاستیکی است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *