اگر روحانی باید برود،احمدی نژاد باید اعدام شود

پنجشنبه بود که محمود احمدی نژاد با انتشار کلیپی از حسن روحانی به عنوان مقصر اصلی وضع موجود خواست تا از ریاست جمهوری کناره گیری کند.او در ضمت این کلیپ اقتصاد را در حال فروپاشی و اعتماد عمومی را در حد صفر عنوان کرد.
محمد وکیلی در روزنامه ابتکار چنین نوشت: به نظرم چند نکته باید به این سخنان اضافه کرد:
1- قطعا روحانی در بوجود آمدن وضع موجود و عدم برون رفت از وضع موجود مقصر است.اما سهمش در این دو مورد یکسان نیست.یعنی اینکه سهمش در بوجود آمدن شرایط کنونی فقط 10 درصد است.اما در مورد عدم برون رفت از وضع کنونی بیشتر از 50 درصد است.بنابراین بخشی از مسئولیت وضع کنونی اقتصاد بر عهده اوست.
2-وضعیت سیاست خارجی در 15 سال پیش تا حد زیادی شبیه به شرایط امروز بود.ما بسیاری از پروتمل های هسته ای را پذیرفتیم.نهایت همکاری را با بازرسان آژانس انجام و انان را به کشورمان راه دادیم.اما در آخر چه شد؟آمریکا در زمان جورج بوش در مقابل ما ایستاد و ما را «محور شرارت» خواند.در آن زمان اما اروپا جور دیگری رفتار کرد.با اینکه جورج بوش شمشیرش را از رو بسته بود ،اما نتوانست کار چندانی را پیش ببرد.
3- سدِ «اجماع‌ناپذیری» اما با روی کار آمدنِ محمود احمدی‌نژاد شکسته شد.مواضع سیاسی احمدی نژاد دوباره باعث بسیج شدن جهان علیه ایران شد.ما را به ذیل فصل هفت شورای امنیت بردند و سخت‌ترین قطع‌نامه‌ها علیه ما صادر شد. هنوز ما از آثار آن فشارها نتوانستیم رها شویم.هنوز هم از فشارهای اقتصادی که آن زمان به ایران وارد شد رنج میبریم.هرچند باز هم تاکید می‌کنم دولت روحانی این فرصت را داشت و دارد که خیلی از آن آسیب‌ها را جبران کند اما عنایتی نمی‌کند و کرامتی به‌خرج نمی‌دهد!
4- پوپولیسم، همان که به‌جانِ ما افتاده و هم حکومت را از کارکرد انداخته و هم زهوارِ اخلاقِ جمعیِ ما را کشانده، یادگاری از شخص احمدی نژاد است.
بنای این بی قائدگی را او بود که بنا نهاد.جالب است که اوجِ این تخمِ لق در استیضاحِ وزیرِ کارش گذاشته شد و در این دوران هم هرگاه وزیرِ کارِ روحانی به مجلس می‌آید یادِ احمدی‌نژاد زنده می‌شود! انگار قصه این وزارت با او پیوند خورده است! اینکه نام فرزند دکتر پزشکیان در انظار میلیون‌ها نفر بیان شود و از کارمندیِ او، برغم شایستگی‌هایش، روایتِ «رانت‌گونه» شود، خودنمونه کوچکی از رفتار پوپولیستیِ اخلاق ستیز و عوام پسند است.
با اینکه در روز استیضاح بنده تمام سعی خود را برای انصراف پزشکیان از حضور پشت تریبون بکار بستم و با برخی از همکارانِ امیدی جروبحث بسیار داشتم و معتقد بودم سرمایه‏ا ی چون پزشکیان را نباید به به‌پای ربیعی هدر داد، اما رفتار آقای پور ابراهیمی را نپسندیدمچرا که پزشکیان مانند دیگر پزشکان میتوانست با حضور در مطبش ماهانه صدها میلیون تومان درامد داشته باشد و دیگر نیازی که استخدام دخترش در اداره دولتی وجود نداشت.
 با این حال او ترجیح می‌دهد معاینات و بسیاری از عمل‌هایش مجانی باشد و البته دخترش هم کارمند باشداینکه از ربیعی حمایت کرد به نظر من درست نبود اما اینکه نام دخترش بصورت رسمی عنوان شود مرا یاد اقدام احمدی نژاد در نشان دادن عکس زهرا رهنورد همسر موسوی انداخت.
اقدامی که پایه ویرانی و فروپاشی اخلاق شد.
5-اگر روحانی به دلیل اقتصاد بیمار مجبور است استعفا دهد ، احمدی‌نژاد باید به‌عنوان عامل اصلی فریزشدن مناسبات خارجی، بهم ریزی ساختارها، فروپاشی اخلاق، نابودی نسل دهه شصت، نهادینه سازی دروغ در اداره کشور، به باد دادن صدها میلیارد دلار، به وجود آوردن بحران 88 و ایجاد شکاف عمیق میان حاکمیت و مردم و نخبگان، بایداعدام می‌شد!
ناگفته نماند که آزادی عمل او علیرغم کارنامه سیاهش و در حصر ماندن بزرگان سیاسی نظام ،خود یکی از عوامل نارضایتی و بی اعتمادی مردم است.
حال نیز کسی در حال دل سوزاندن برای مردم است که یکی از عوامل دخیل بر وضعیت کنونی مملکت است.بقول شاعر: ﺧﻮﺩ ﻣﯽﮐﺸﯽ ﺍﯼ ﺣﺎﻓﻆ، ﺧﻮﺩ ﺗﻌﺰﯾﻪ ﻣﯽﺩﺍﺭ
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *