اشتباه متداول مردم در دکوراسیون داخلی

اشتباه متداول مردم در دکوراسیون داخلی

یکی از فاکتور هایی که میتوان به واسطه آن یک محیط زیبا و راحت داشت، دکوراسیون داخلی میباشد. افرادی که کارشان طراحی داخلی منازل و شرکت ها است، با بکار گیری اصولی مهم در چیدن وسایل و سبک های دکوراسیون داخلی، میتوانند برای مردم محیطی دلنشین را ایجاد کنند. اما اگر میخواهید خودتان کار طراحی داخلی را انجام دهید، بهتر است تا شما را با یک سری اشتباهات آشنا کنیم. هدف از نوشتن این مقاله بررسی تعدادی اشتباه متداول مردم در دکوراسیون داخلی است که باعث میشود در نهایت محیطی که به وجود می اورند، زیبا و جذاب نشود. پس حتما این مقاله را مطالعه کنید:

***مقالات مشابه : “شناخت انواع سبک دکوراسیون داخلی

بررسی اشتباه متداول مردم در دکوراسیون داخلی

  • قرار دادن مبل کاملا چسبیده به دیوار

سعی کنید مبلمان را به طور کامل به دیوار نچسبانید .البته این به این معنی نیست که مبل های خود را دقیقا وسط اتاق و یا پذیرایی قرار دهید، بلکه منظورم ما این است که مبل ها را با کمی فاصله از دیوار قرار دهید.

  • قرار دادن فرش در وسط اتاق یا پذیرایی

در هنگام خرید فرش و یا قالیچه توجه کنید که متراژ اتاق و یا پذیرایی مورد نظر چقدر است. اگر متراژ منزل شما زیاد است، پس خریدن فرش های کوچک کار بسیار اشتباهاتی است. اندازه فرش ها باید به گونه ای باشد تا پایه مبلمان روی فرش قرار بگیرد. علاوه بر این این امر باعث می شود تا جلوی لغزش فرش زیر پای افراد را بگیرد.

  • نصب تابلو ها در ارتقاع یکسان

اشتباه متداول مردم در دکوراسیون داخلی

سعی کنید برای تابلو ها ارتفاع گوناگون در نظر بگیرید و ان ها را به شکلی خطی در کنار هم نصب کنید. برای اینه هم میتوانید از اینه های قدی استفاده کنید. با این کار ارتفاع قدی همه افراد را هم در نظر گرفته اید.

  • قرار دادن تاج تخت پشت پنجره

اگر اتاق خواب شما پنجره دارد، بهتر است تا تاج تخت را پشت به پنجره قرار ندهید. زیرا هم فضا را محدود می کنید و هم موجب هدر رفتن نور طبیعی خورشید میشوید.

  • استفاده از تلویزیون در نقطه کانونی منزل

هیچ وقت تلویزیون را به عنوان نقطه کانونی منزل قرار ندهید. برای این کار سعی کنید تلویزیون را حتما در گوشه ای قرار دهید و در محل کار نبز میتوانید آن را بر روی دیوار نصب کنید.

  • استفاده از پیراهن مبل نامتناسب

معمولا برای آنکه مبل ها کثیف نشوند، از پیراهن مبل استفاده می کنند. اما استفاده از همین المان نیز میتواند گاهی موجب بر هم خوردن دکوراسیون شما شود. پیراهن مبلی شما حتما باید متناسب با اندازه مبل باشد و طرح و رنگ ان هم با ترکیب رنگ منزل هماهنگ باشد.

  • استفاده از تم رنگی یکسان

بکار گیری یک رنگ واحد در تمام فضاهای منزل میتواند حس هماهنگی را به شما القا کند اما با گذشت زمان این یکنواختی موجب میشود تا کسالت در محیط داخلی منزل جاری شود. پس در استفاده از انواع رنگ ها جسارت و سلیقه به خرج دهید تا نتیجه آن را نیز ببینید.

  • استفاده بیش از حد از کوسن ها

کوسن ها میتوانند حس تنوع و نشاط را به محیط داخلی وارد کنند. ولی در استفاده از کوسن ها زیاده روی نکنید زیرا افراد برای نشیتن مجبورند تا آن ها را به جای دیگر منتقل کنند.

  • توجه به زیبایی در رتبه بالاتر از راحتی

هدف شما از طراحی دکوراسیون داخلی ،داشتن یک دکوراسیون زیبا و دل نشین است، اما زیبایی و یا جذابیت نباید باعث شود تا شما راحتی وسایل را از یاد ببرید. زیرا همه افراد از محیط منزل برای برگرداندن ارامش و راحتی خود استفاده می کنند.

***مقالات زیر را نیز دنبال کنید:
مبلمان اداری

راهنمای انتخاب برای رنگ مبلمان اداری

استاندارد های مبلمان اداری

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *