گریزان شدن مشتری ها از قیمت جدید اپارتمان

طی بررسی های جدیدی که از بازار مسکن رسیده ،این امر مشاهده شده که قیمت برخی اپارتمان های کلید نخورده نسبت به ماه گذشته از افزایش زیادی برخوردار بوده است.

در شرایطی که تعداد معاملات به پایین‌ترین سطح ممکن رسیده و قیمت مسکن در برخی مناطق تا ۱۰۰ درصد رشد کرده و نسبت به پارسال دو برابر شده است، هنوز هم بسیاری از سازندگان یا مالکان وجود دارند که با افزایش قیمت بیش از حد متعارف به افزایش قیمت نامتعارف دامن میزنند.

این مدل قیمت‌گذاری از سوی برخی سازنده‌ها اگرچه به ندرت به معامله ختم می‌شود، اما اثر روانی آن در بازار با افزایش قیمت‌های پیشنهادی در سایر گروه‌های سنی آپارتمان‌ها و حتی آپارتمان‌های سالخورده خود را نشان می‌دهد. طبیعی است قیمت آپارتمان‌های نوساز ملاک و معیاری برای قیمت‌گذاری سایر آپارتمان‌ها به شمار می‌آید که به‌عنوان مبنا و ابزار سنجش مورد رجوع سایر مالکان قرار می‌گیرد و اگر این قیمت‌ها با افزایش بی‌دلیل و بی‌پشتوانه روبه‌رو شود، جو روانی حاکم بر بازار موجب افزایش قیمت‌های سایر آپارتمان‌ها حتی در شرایط رکودی بازار می‌شود.

طی بررسی های موجود به این نتیجه میتوان رسید که از سوی برخی مالکان قیمت هایی عنوان میشود که اصطلاحا از آن با نام قیمت قرمز یاد میشود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *