نکاتی که در طراحی داخلی باید رعایت شود

اگر دوست دارید تا دکوراسیون داخلی خانه خود را تغییر دهید، میتوانید با بکار بردن اندکی سلیقه و هزینه، یک چیدمان جدید و زیبا برای چیدمان وسایل خانه خود فراهم کنید. اما اگر می خواهید که به طور حرفه ای دکوراسیون خانه را تغییر دهید، نیازمند دانستن اصولی مهم و کلیدی در رابطه با طراحی داخلی را هستید. نکاتی که در ادامه خواهیم گفت همگی باید در کنار یکدیگر استفاده شوند تا باعث آشفتگی در چینش وسایل نشوند. اگر یک نکته را جا بیندازید، فضایی که در نهایت به دست می آید خوشایند نخواهد بود. در ادامه به بررسی فامتور های مهم در حوزه طراحی داخلی می پردازیم:

اندازه : منظور از اندازه همان مقیاس و متراژ منزل میباشد. اگر خانه شما کوچک است، پس هرگز نباید از مبل های حجیم و یا سلطنتی استفاده کنید. چون از نظر دیگران زیبایی ندارد و افراد در حین رد شدن دچار مشکل می شوند.

رنگ : رنگ ها یکی از عواملی هستند که موجب زیبا شدن محیط داخلی منزل می شود. در هنگام استفاده از رنگ ها دو مورد است که حتما باید رعایت شود: یکی اینکه تنها سعی کنید از دو الی سه رنگ استفاده کنید. دوم اینکه حتما از رنگ های مکمل و یا متضاد در کنار هم بهره ببرید تا حالت یکتواختی را از بین برده باشید.

بافت : بافت همان ماهیت و جنس وسایل استفاده شده در دکوراسیون داخلی می باشد. مثلا اگر در خانه ای از وسایل پلاستیکی و یا فلزی زیاد استفاده شود موجب سرد شدن حس کلی فضا می شود. بهتر است تا برای ایجاد تعادل از قالیچه و یا کوسن های مخملی استفاده کنید.

پس از این سه نکته کلیدی نوبت به نکات دیگری می رسد. این نکات میتوانند باعث شوند تا فضای داخلی خانه شلوغ نشود. راز این نکته در استفاده از سکوت بصری است. سکوت بصری به مکان هایی خلوت می گویند که موجب می شود تا توجه بیننده به وسایل موجود در محیط جلب شود که شامل نکات زیر می باشد:

  1. نقاط کلیدی را شناسایی کنید: نقاط کیلدی خانه و وسایل مهم فضای داخلی منزل خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید بر روی آنها تمرکز کنید. نقاط کلیدی شامل: تلوزیون، میز خاطره یا تابلو میباشد.
  2. استفاده از راهرو ها برای استراحت ذهن: راهرو ها از جمله مکان هایی هستند که میتوان در آن سکوت بصری را ایجاد کرد. وقتی از راهرو ها عبور می کنید میتوانید استراحتی کوتاه به مغز خود بدهید تا ذهنتان آمادگی این را داشته باشد که با دکوراسیون جدید رو به رو شود.
  3. انتخاب تنها یک دیوار: اتاقی را تصور کنید که بر روی تمامی دیوار هایش تابلو های مختلف نصب است. با دیدن همچین اتاقی ذهن ما به سرعت آشفته شده و تلاشی برای نگه داری تصاویر نمی کند. پس بهتر است که در اتاق ها تنها یه دیوار را برای کاغذ دیواری و یا نصب تابلو انتخاب کنیم.
  4. کنج های خلوت: هرگز تمامی کنج های اتاق و سالن را پر از وسایل نکنید زیرا که باعث ایجاد آشفتگی در ذهن همه افراد می شود. تنها باید یکی از گوشه های اتاق را انتخاب نموده و یک وسیله خاص قرار دهید.
  5. به کار بردن سبک مینیمال: سبک مینیمال به آرامش معروف است. کسانی که در طراحی های خود از این سبک استفاده می کنند میتوانند یه آرامش مطلق را در فرد به وجود بیاورند. در این سبک تلاش می شود تا از حداقل وسایل استفاده شده و وسایل تزیینی و شلوغ از سر راه کنار روند تا محیطی خلوت را به وجود آورند.
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *