نوشیدنی های مناسب فصل بهار

از قدیم می‌گویند هیچ چیزی نمی تواند جای آب را بگیرد و بدن ما برای هم حفظ سلامتی خود به روزانه شش لیوان آب نیاز دارد، ولی نوشیدنی‌های مفید دیگری نیز هستند که از عصاره‌ های گل‌ها و میوه ها‌ی مفبد و تازه درست می‌شوند و خواص بسیاری زیادی برای بدن دارند.

شربت زعفران و بید مشک

بهارنارنج و گلاب هر دو سوغاتی گرم و خشک از فصل بهار هستند که خاصیت گرمی بودن آن‌ها با وجود دو موجود دوست داشتنی یعنی هل و زعفران دو چندان میشوند. البته شما میتوانید عرق بیدمشک هم به این نوشیدنی اضافه کنید چرا که این عرق خاصیت سردی دارد. این نوشیدنی فوق العاده، آرامش بخش و ضد اضطراب است.

شربت نعنا با طعم بهاری

همه مردم عرق نعنا را به عنوان یک عرق ضد نفخ و تقویت کننده‌ی معده میشناسند. علاوه بر این بریا تقویت حافظه هم از این عرق کمک میگیرند. البته میتوان با ترکیب عرق نعنا و کمی بهار نارنج خاصیت آرام بخشی و ضد اضطرابی هم به دیگر خواص این نوشیدنی فوق العاده اضافه می‌شود.

معجون توت فرنگی و لیمو ترش

مردم کشور ترکیه نوشیدنی های خوشمزه با خاصیت عطش زدایی با ترکیب توت فرنگی و مقدار اندکی لیمو ترش درست میکنند که طعم بسیار بی نظیری دارد. این نوشیدنی را می توان بعد ار خستگی روزانه در یک روز گرم بسیـــار می‌چسبــد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *