نحوه دکوراسیون منازل کوچک

با توجه به اینکه خانه های امروزی دارای متراژ کوچک هستند و همه کسانی که در این خانه ها زندگی میکنند، دوست دارند تا از تمامی فضا ها به نحو احسنت استفاده کنند. کوچک شدن فضای داخلی خانه ها در این روزها، همه ی ما به دنبال نکته هایی از دکوراسیون داخلی بهینه برای این خانه ها هستیم که با استفاده از آن ها بتوانیم محیط های اتاق  کوچک خانه را بزرگ تر از آن چه که هستند نشان بدهیم. برای محیط های اداری هم باید مبلمان اداری را مناشب انتخاب کنیم.

نحوه دکوراسیون منازل کوچک

میزهای دایره ای

در صورتی که شدیدا به دنبال خریدن میزهای اتاق های نشیمن یا اتاق های پذیرایی هستید، سعی کنید از میزهایی به صورت دایره ای استفاده کنید. این نوع میزها به واسطه ی لبه های گرد مانندی که دارند، می توانند فضای بیشتری از اتاقتان را در اطراف خودشان در اختیار شما قرار دهند. شکل دایره ای که این نوع میزها دارند، دسترسی بهتری برای شما ایجاد می کنند و از آنجا که پایه این نوع میزها معمولا در وسطشان قرار دارند، فضای کمتری از کف اتاقتان را می پوشانند. همچنین با استفاده از همین میزهای دایره ای، تعداد نفرات بیشتری می توانند دور آن میز بنشینند و برای پذیرایی، انجام  انواع بازی ها، و دور هم نشینی ها مناسب هستند. اگر همچنان میز های مکعبی را ترجیح میدهید، بهتر است تا از قفسه های زیادی در اطرافتان استفاده کنید.

*** مطالب مرتبط: دکوراسیون داخلی

استفاده از فضاهای دور از دسترس

فضاهای پنهانی که در بالای در های تمامی اتاق ها، و بالای کابینت های آشپزخانه قرار میدهند، محیط مناسبی برای تعبیه کردن قفسه ها، کمدها و یا انواع طبقات مختلف می باشند. همچنین استفاده از قفسه های باز در تمامی اتاق ها، میتواند بسیار کاربردی و شیک باشند و می تواند به عنوان یک کتابخانه ای که از از کف تا سقف اتاق ادامه دارد باشد. همچنین اگر که دوست دارید تا فضا های اتاق را به دو قسمت مجزا تقسیم کنید، می توانید از قفسه های کتاب ها هم استفاده کنید و به این ترتیب از کاربری دوگانه ی آنها سود ببرید. به این ترتیب علاوه بر اینکه حجم زیادی از کتاب ها و وسایل را در این قفسه ها میتوانید جای دهید، می توانید اتاق را نیز به بخش های جداگانه تقسیم کنید.

*** مطالب مرتبط : معرفی گیاهان مناسب دکوراسیون داخلی

مبلمان بزرگ

استفاده از وسایل و یا مبلمان بزرگ هم می توانند تا حد بسیار زیادی به استفاده ی بهینه از محیط داخلی محدود اتاق ها کمک کنند. به عنوان مثال به جای اینکه بیایید از تعداد زیادی مبل های تک نفره استفاده کنید، میتوانید تنها از یک مبل راحتی 4 نفره در سالن استفاده کنید.

اهمیت رنگ ها

خانه هایی که اتاق کوچک دارند، باید به گونه ای کاملا مناسب و یا با به کارگیری رنگ های ملایمی، حسی از راحتی و آرامش را به اهالی خانه آن منتقل کنند. سعی کنید از یک طیف رنگی خاص و مشخص برای اتاق های مختلف خانه استفاده کنید تا با یکپارچگی های رنگی که در محیط کوچک خانه به وجود می آید حفظ شود. به عنوان مثال می توانید از رنگ هایی نزدیک به رنگی مانند سفید، برای تمامی دیوارها، سقف ها و کفپوش های خانه استفاده کنید و از تنوع  های رنگی غیرضروری در بخش هایی مختلف از منزل خودداری کنید. برای آشنایی با رنگ ها مقاله رنگ مناسب اتاق کودک را پیشنهاد میکنیم.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *