ناهار 5 میلیونی ،برگ جدیدی از زندگی لاکچری پولدارها!

مجید ابهری یکی از متخصصین جامعه شناسی گفت: هر روز شاهد کاری جدید از مرفهین جامعه هستیم که پول آنها به نوعی باد اورده است.

وی افزود: بعد از برگزاری جشن تولد حیوانات خانگی و گرفتن بچه ها از پوشک و … حالا شاهد برگزاری ایونت های میلیاردی هستیم که به مدد شبکه های اجتماعی به یک رفتار لاکچری تبدیل شده است.

این متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی با اشاره به اینکه ایونت یعنی رویداد، اتفاق و مسایلی از این قبیل، گفت: به کار بردن این لغت بیگانه نیز یکی از ابزار خود نمایی در این زمینه ها است، به همین علت ما نیز این کلمه را به شکل کاربردی اش مطرح کردیم.

ابهری همچنین در ادامه افزود :برای اینکه یک فروشگاه افتتاح شود و یا ورد یک میهمان از خارج کشور میهمانی هایی گرفته میشود که با میهمانی های سنتی ما تفاوت دارد.اول از همه از میهمانان میخواهند که با یک تم رنگی خاص مثلا تمام مشکی یا تمام سفید وارد شوند.علاوه بر این از یک سلبریتی دعوت میکنند که او هم با قیمتی گران قیمت این میهمانی را قبل میکند علاوه بر این تعیین چند عکاس برای عکسبرداری از میهمانان با سلبریتی ها که هر کدام از این عکس ها حداقل تا ۵۰۰ هزار تومان فروخته می شود آن هم با نیت به ظاهر خیر.

به گفته وی مورد سوم نیز فروش بعضی از اقلام به صورت حراج و پذیرایی های بسیار لوکس و گران قیمت از اردک سفید تا قرقاول و خاویار یعنی به طور متوسط هر ناهار برای یک نفر بیش از ۴ یا ۵ میلیون تومان هزینه بر می دارد و خرید هم اجباری است و تنها حضور سلبریتی ها است که میهمانان را تشویق به حضور می کنند.

این متخصص علوم رفتاری اظهار داشت: از جشن افتتاحیه و یا حراج معمولی گذشته و رفتار اشرافی و لوکس وارد جامعه شده و در شرایط دشوار اقتصادی حاضر الگوی رفتاری برای رقابت های غیر متعارف شده بطوری که تا چندی دیگر شاهد شیوع این ویروس فرهنگی خواهیم بود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *