مفت خریدن زعفران خراسان جنوبی

طبق گفته دکترای فیزیولوژی گیاهی در خراسان جنوبی: زعفران یکی از محصولات اصلی خراسان جنوبی است که در بازارهای بین المللی به دلیل غیر ارگانیک بودن، قیمت پایینی داشته و بیشتر به عنوان ادویه یک استفاده می‌شود تا یک گیاه دارویی.

مهدی رستمی اظهار کرد:: با درست اندیشیدن میتوانیم با تبدیل زعفران به یک گیاه دارویی به جای یک ادویته سود بیشتری را متوجه کشاورزان نماییم.

 رستمی با بیان اینکه : سلیقه مصرف کنندگان روز به روز بیشتر به سمت محصولات ارگانیک پیش میرود ، افزود : سلامت مواد غذایی از اساسی‌ترین دغدغه‌های مصرف کنندگان به ویژه در کشورهای توسعه یافته است چرا که سلطنت مواد شیمیایی در تولید به ویژه در بخش کشاورزی می‌تواند به طور مستقیم سلامت انسان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

به گفته رستمی : این موضوع نشان می‌دهد که تولید محصول ارگانیک و سالم از ارزش چندین برابری برخوردار است و تجربه نیز نشان داده که در کشورهای پیشرفته علاوه بر تولید بیشتر تاکید بر تولید محصول بهتر، اصل اساسی بوده چرا که سلامت افراد مستقیم با تولید محصول ارگانیک در ارتباط است.

به گفته این دکترای فیزیولوژی در خراسان جنوبی : برای تولید محصولات ارگانیک در کشور ، متاسفانه فعالیت های علمی و عملی کمی صورت پذیرفته است بطوریکه درصد بسیار پایینی از محصولات میتوانند برند ارگانیک را برای خود کسب کنند .همین موضوع باعث میشود تا محصولات ما در بازارهای جهانی از تقاضای کمی برخوردار باشند و این ضربه ای بر بدنه تولید محصولات کشاورزی است.

رستمی یادآور شد: راهکار اصلی تامین درآمد، تولید بیشتر بر پایه ارگانیک است که این امر همت مسؤولان ذیربط و ارتباط چند برابری تولید و دانش را می‌طلبد

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *