محموله مواد مخدر پان توسط سگ مخدر یاب لو رفت

“پان” مواد مخدری که به تازگی به شکل وارداتی به جمع مخدر های سنتی کشور پیوسته ، در گمرک دوغارون توسط سگ های مواد یاب پلیس کشف شد.

این محموله که از وزن 13 کیلوگرمی برخوردار است ، میتواند تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان را درگیر کند و شاید از نظر وزنی میزان بالایی نباشد اما اثار زیانبار آن اثرات بسیار مخربی بوجود می آورد.

پان مواد مخدری با پایه گیاهی است که افزودنی های آن اعتیاد اور بوده و عوارض کوتاه مدت و بلند مدت بسیار شدیدی را به همراه دارد.

اشکال مختلفی از عرضه این ماده مخدر وجود دارد مثل قرص های مکیدنی ، آدامس ،پاستیل ، خوش بو کننده دهان و با بسته بندی های بسیار شکیل و اغوا کننده .گاهی هم داخل دستمال کاغذی عرضه میشود.پس فریب شکل ظاهری این ماده مخدر خوش خط و خال را نخورید.

تنها دلیلی که افراد را به سمت مواد مخدر میکشد سرخوشی موقت وکاذب آن است که پان نیز از این قاعده مستثنی نیست.اشکال وارداتی پان بصورت جویدنی یا ادامس و یا مکیدنی که پاستیل است به کشور وارد میشود و نیکوتین آن ابتدا لثه ها را از بین میبرد زیرا به سرعت از طریق بزاق جذب شده و سبب سرطان های دهان ،لثه و حنجره میشود.

این محموله در گمرگ دوغارون که در مرز ایران و افغانستان واقع است کشف و ضبط شد .این گمرک یکی از اصلیترین گمرکات کشور در کشف مواد مخدر است.
این گمرک در سال گذشته پس از گمرکات شهید رجایی، جلفا، گمرک غرب تهران، رازی، فرودگاه امام و باشماق، در رتبه هفتم کشفیات قاچاق قرار گرفت.

ماموران گمرک پس از اینکه به یک خودرو مشکوک شدند ، اقدام به متوقف سختن آن نمودند و پس از بازرسی آن موفق به کشف 13 یلوگرم ماده مخدر شدند.

سال گذشته 360 مورد انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی و پیش‌سازها به وزن 153 تن در تمام گمرک های ایران شناسایی و کشف شد؛گمرک های ایران بدلیل موفقیت در کشف انواع مواد مخدر توانست مقام اول را در کشف انواع مخدر در جهان از آن خود کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *