طرح استیضاح سومین وزیر نیز کلید خورد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ایران از تهیه طرح استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس این کشور خبر داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی ایران پس از اشاره افزایش بی رویه قیمت خودرو در بازار بیان نمود: جمعی از نمایندگان طرح استیضاح وزیر صنعت را نموده ایم و در حال جمع اوری امضا هستیم.

وی با بیان اینکه طرح مذکور در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس تهیه شده است، افزود: نمایندگان همانطور که در نامه خود به رئیس جمهور تاکید کردند، بر تغییر تیم اقتصادی دولت نظر دارند و چون رئیس جمهور این تیم را تغییر نداد، خود مجلس دست به کار شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد:استیضاح شریعتمداری 7 محور دارد که امروز در مجلس بررسی شد و در روزهای آتی به هیئت رئیسه مجلس ارائه میشود.

محور های اصلی استیضاح شریعتمداری عبارتند از:

1-عدم توانایی کنترل بازار و قیمت ها
2-عدم حمایت از شعار امسال که همان تولید ملی است و موجب بسته شدن بسیاری از کارخانه ها شده.
3- عدم اجرای مصوبه دولت در فروردین 97 برای اجرای کامل شناسه رهگیری کالا در فرصت 2 ماهه که موجب ایجاد هدر رفت میلیاردها دلار 4200 تومانی شده.
4-وجود رانت و فساد در حوزه واردات خودرو ،ثبت نام برای دریافت ارز ، عدم نظارت کافی رای ثبت نام و خرید خودرو و بهم ریختگی بازار داخلی5- عدم ثبت همه مجوزهای صنفی در پایگاه مجوزهای کسب و کار موضوع قانون اجرای اصل 44.
6-عدم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی.
7-عدم اجرای برنامه های اعلامی به مجلس شورای اسلامی در هنگام رای اعتماد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *