جدیدترین تسهیلات گمرک برای واحدهای تولیدی

ریاست کل گمرک ایران در مورد ایجاد تسهیلات جدید برای واحد های مسکونی خبر داد و گفت :علاوه بر حقوق ورودی ، مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی هم مشمول ضمانت نامه و ترخیص نسیه شد.

فرود عسگری این موضوع را یک خبر خوش برای واحدهای تولیدی دانست و گفت : واحدهای تولیدی که مشکلات نقدی دارند و برای ترخیص کالاهای خود با مشکل مواجه اند میتوانند کالای خود را بصورت نسیه خارج و یا با تودیع ضمانت نامه بانکی از گمرکات خارج کنند.

رئیس کل گمرک ایران در جهت ارائه هر چه بیشتر تسهیلات گمرکی به تولید کنندگان با اعلام این خبر گفت: تولید کنندگان پیش از این در حقوق ورودی با ارائه ضمانت نامه می توانستند کالایشان را به طور نسیه از گمرک ترخیص کنند اما از این پس نه تنها در حقوق ورودی که در مالیات بر ارزش افزوده هم می توانند از ضمانت نامه بانکی استفاده کنند.

معاون وزیر اقتصاد درباره ارائه دیگر تسهیلات گمرکی به تولید کنندگان، گفت:واحدهای تولیدی میتوانند در محل تولیدشان انبار اختصاصی داشته باشند و محموله های خود را از هر مرز گمرکی که وارد میکنند در انبار خودشان نگهداری کنند اما یر نظر گمرک.ما با حدقل ورودی از واحدهای تولیدی تضمین میگیریم و تسهیلاتی به آنها داده ایم که کالاهایشان زیر نظر خود و اداره گمرک باشد.

وی در ادامه گفت : واحدهای تولیدی که مشکلات مالی دارند میتوانند با مراجعه به گمرک مراجعه نمایند و اداره گمرک با شناختی که از ایشان دارد نسبت به آزاد ازی 70 تا 80 درصد از کالاهایشان موافقت نماید و واحد های تولیدی پس از حل مشکلات بانکی خود می توانند به تسویه با گمرک اقدام کنند

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *