تفاوت های html4 با html5

عبارت HTML برگرفته از عبارت Hyper Text Markup Language است .این عبارت به معنای زبان نشانه گذاری است.از این زبان برای ساخت و ارائه محتوا به شبکه جهانی وب استفاده میشود.ایکی ا معروفترین زبان ها در دنیای وب زبان html است.
در دنیای وب اولین مهارتی که نیاز است تا آنرا آموزش ببینید ،مهارت html است.

آموزشگاه طراحی سایت

HTML یک زبان نشانه گذاری سطح بالا است که برای ساخت صفحات استاتیک وب سایت مورد استفاده قرار میگیرد.البته ناگفته نماند که از این زبان بعنوان پیش نیاز برنامه نویسی با زبان هایی که برای ساخت صفحات داینامیک استفاده میشود نیز بصورت تلفیقی مورد استفاده قرار میگیرد.بنابراین ناگفته پیداست که برای ورود به عرصه برنامه نویسی لازم و ضروری است که زبان HTML را بیاموزید.پپر واضح است که در صورتیکه در این زبان تسلط کافی ندارید ،باید آن را آموزش ببینید.
سئوالی که قصد داریم در این مقاله به آن پاسخ دهیم ، تفاوت HTML4 و HTML5 است.ما در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

بهترین آموزشگاه طراحی سایت

تفاوت HTML4 و HTML5

در ادامه به بیان چندین مورد از تفاوت های این دو ورژن خواهیم پرداخت:

1. ساده شدن دستورات

در HTML5 دستورات ساده سازی شده اند.بعنوان مثال در این ورژن برای تعریف Doctype تنها کافی است از دستور استفاده نمایید.به همین ترتیب استفاده از دیگر دستورات نیز ساده سازی شده اند.

2. اپدیت روزانه

در نسخه 5 این زبان به روز رسانه در سال چندین بار رخ میدهد و در نتیجه امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار میدهد.اما برای این تغییرات چندین باره در سال ،جای نگرانی نیست.زیرا تمامی مواردی که در html4 بعنوان مباحث اصلی و پایه مطرح بودند ، در این نسخه نیز بعنوان پایه مباحث مورد استفاده قرار میگیرند.

3. اضافه شدن تگ های معنایی

درون تگ های معنایی موضوعات و معانی خاصی تعریف میشوند.در واقع در صورت استفاده از تگ های معنایی در html5 دیگر نیازی نیست که آن ها را در CSS تعریف کنیم

4. منسوخ شدن تگ های و

در html5 اصل بر این است که برای موراد گرافیکی از CSS استفاده شود .در نتیجه اجازه نخواهید داشت که از تگ های تنظیم کننده فونت در کدهای HTML استفاده نمایید.یکی از مواردی که باعث برتری HTML5 نسبت به HTML4 شده است این موضوع است.

5. فرم های جدید در HTML5

ایجاد فرم ها یکی از دغدغه های برنامه نویسان است.در HTML5 با افزوده شدن امکانات جدید به شما این اجازه داده خواهد شد برای فرم ها امکاناتی نظیر اعتبارسنجی فرم بشکل لوکال و در سمت کلاینت را اختصاص دهد.ببعنوان مثال اگر کاربری مرتکب خطا شد دیگر نیازی به ورود شما نخواهد بود.HTML5 بصورت خودکار این عمل را انجام میدهد و در صورت لزوم به کاربر پیغام مناسب را نمایش میدهد.

آموزشگاه html css

6. تگ

به عقیده کارشناسان در عرصه وب ،با اضافه شدن این تگ ،دیگ عمر فلش به پایان رسیده است  زیرا توسط این امکان امکانات انیمیشنی نیز در اختیار کاربر قرار میگیردیکی از دلایلی که این تگ را بر فلش برتری بخشیده این است که امکانات انیمیشنی تگ canvas علاوه بر امکانات بسیار زیادی که برای ساخت انیمیشن ها دارد ،عدم نیاز به پلیر برای نمایش انمیشین ها است .چیزی که فلش را در معرض خطر مرگ در برابر html5 قرار داده است.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *