افزایش قیمت خودرو بین 60 تا 80 درصد

محمدرضا نجفی‌منش دبیر انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو با توجه به افزایش قیمت قطعات خودرو به مبلغ 72 درصد، گفت: این افزایش قیمت قطعات با دلار 4200 تومان محاسبه شده است، اگر با قیمت ارز فعلی در کشور بخواهیم قیمت قطعات را قیمت‌گذاری کنیم، حداقل بین 80 تا 140 درصد قیمت قطعات در آینده افزایش خواهد داشت و به تناسب حداقل بین 60 تا 80 درصد قیمت خودرو افزایش می‌یابد.

این مسئول ضمن اعلام افزایش قیمت خودرو بین 60 تا 80 درصد در آینده ، توضیح داد: قیمت خودروها با دلار 4200 تومانی محاسبه شده بود،ولی در حال حاضر قیمت دلار به بیش از  هزار تومان رسیده، بنابراین طبق همین افزایش قیمت ريا،قیمت نهایی نیز افزایش میابد. اگر مواد اولیه داخلی را به قیمت سال گذشته نگه داریم آنگاه می توان قیمت‌‌ها را مانند قدیم تعیین کرد، اما این کار درستی نیست. باید قیمت های واقعی خودرو را بازار آزاد تعیین کند و اجازه دهیم که خود بازار نسبت به قیمت های واقعی قطعات، قیمت خودروها را مشخص کند.

وی در جواب این مسئله که در صورتیکه قیمت افزایش یابد قدرت خرید مردم نیز کاهش میبابد گفت ،بله و دولت باید به تناسب همین امر قدرت خرید مردم و دستمزد را افزایش دهد.

این درحالی است که دبیر انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو قبلا گفته بود: در حال حاضر 70 هزار خودرو در انبارهای خودروسازان به علت کمبود قطعه موجود است، که امکان تحویل ندارند. او علت افزایش قیمت ها در بازار را نبود قطعه عنوان کرد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *