آموزش طرز تهیه دهانشویه خانگی

عسل – دارچین – لیمو – دهانشویه طبیعی

عسل – دارچین – لیمو – دهانشویه طبیعی

شما می‌توانید با استفاده از مواد اولیه‌ای همچون اوکالیپتوس، مریم گلی، نعنا، دارچین، سرکه سیب، ریحان، زیره، سیر، رازیانه، عسل، آویشن، زنجبیل، روغن درخت چای، اورگاف و … دهانشویه‌ی طبیعی برای خودتان درست کنید.
برای درست کردن دهانشویه بهتر است از آب معدنی استفاده نمایید.
1- با ترکیب آب و نمک یک دهانشویه ضدعفونی کننده و موثر درست کرده و روزی 2 – 3 بار دهان خود را با آن بشورید.
2- برای کاهش جرم دندان و پیشگیری از پوسیدگی آن؛ 4 قاشق چای خوری جوش شیرین، 4/1 قاشق چای خوری نمک دریایی، 1 قطره اسانس سیر، سه قطره عصاره گریپ فروت و 1 فنجان آب معدنی جوشیده یا آب مقطر را با هم ترکیب کنید.
3- 2 قطره اسانس نعنا، 2 قطره روغن درخت چای، 0.5 قاشق چای خوری جوش شیرین و 80 میلی لیتر آب جوشیده سرد شده را با هم مخلوط کنید و استفاده کنید. این دهانشویه برای خوشبو کردن دهان خوب است.
4- برای مشکلات لثه‎ای از این دهانشویه استفاده کنید؛ 2 فنجان آب را بگذارید تا بجوشد سپس به آن 8/1 چای خوری پودر دارچین و 2 حبه سیر اضافه کنید. پس از اینکه سرد شد با استفاده از صافی آن را صاف کنید. روزانه یک بار از آن به اندازه‌ی 1 قاشق غذاخوری استفاده کنید، به مدت 20 – 30 ثانیه این محلول را در دهان خود نگهداشته سپس خالی کنید. این دهانشویه دارای خاصیت ضدالتهاب و آنتی باکتریال می‌باشد.
5- در 1 فنجان آب به جوش آمده چند شاخه از گیاه دلخواه خود تازه یا خشک به مدت 20 دقیقه قرار دهید سپس از صافی رد کنید.
6- 4/1 قاشق چای خوری جوش شیرین + 1 قاشق چای خوری ژل آلوئه‌ورا + 4 قطره گلیسیرین گیاهی + 10 قطره روغن اسانس لیمو را در یک فنجان آب ریخته و هم بزنید.
7- در یک ظرف درب‌دار 2 قاشق غذاخوری نعنا، 1 فنجان آب جوشیده و 2 قاشق غذاخوری اسطوخودوس بریزید. به مدت 30 -40 دقیقه درب آن را ببندید و بگذارید دم بکشد. از صافی رد کنید سپس دهان خود را با آن بشورید.
8- در 5/4 فنجان آب جوش، 2 قاشق چای خوری برگ نعنا، 5/1 قاشق چای خوری دانه بادیان و 5/1 قاشق چای خوری رزماری بریزید و به مدت 30 دقیقه آن را دم دهید، پس از اینکه سرد شد می‌توانید روزانه از آن استفاده کنید.
9- شما می‌توانید برای درست کردن دهانشویه از ترکیب آب و سرکه سیب استفاده نمایید.
10- 1 فنجان آب اکسیژنه را با 0.5 فنجان آب معدنی ترکیب کرده و از آن برای زخم‌های کوچک دهان استفاده کنید.
11- برای زخم و خونریزی لثه می‌توانید 0.5 فنجان آب را با چند عصاره گریپ فروت ترکیب کنید. به این محلول اسانس سیر هم می‌توانید اضافه کنید.
12- 2 عدد آب لیموی تازه، 2/1 قاشق غذاخوری پودر دارچین، 1 قاشق مرباخوری جوش شیرین، 1 فنجان آب جوشیده و 2/1 قاشق مرباخوری عسل را با هم ترکیب کنید، از این دهانشویه روزانه 1-2 قاشق غذاخوری استفاده کنید.
در روز بیش از 1 – 2 بار از این دهانشویه استفاده نکنید؛ زیرا لیمو اسیدی است و برای مینای دندان مضر می‌باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *