آموزش تمیز کردن کولر آبی

کولر – کولر آبی

کولر – کولر آبی

در فصل بهار و تابستان از کولر آبی به عنوان وسیله سرمایشی استفاده می‌شود.
هوا از یک منبع بیرونی به درون کولر (یک محیط مرطوب) کشیده می‌شود و سپس وارد منزل شما می‌شود، محیط مرطوب محیطی مناسب برای رشد باکتری و میکروب است و به همین دلیل این امکان وجود دارد که کولرآبی سلامتی شما را تهدید کند.
برای راه اندازی کولر آبی خود به نکات زیر توجه کنید.
اولین نکته‌ای که در هنگام استفاده از کولر آبی باید به آن توجه شود سالانه تعویض کردن پوشال‌های کولر و قرار نگرفتن کولر در معرض باد مستقیم می‌باشد.
در پوشال‌های کولر به دلیل رطوبت و آلودگی شرایط برای رشد میکروب و قارچ‌ها فراهم است. اکثر آلرژی و سرماخوردگی‌ها در فصل تابستان به خاطر تعویض نشدن پوشال کولر است.
قارچ‌هایی مانند آسپرژیلوس می‌توانند بیماری زا باشند که معمولا افراد سالم و عادی دچار مشکل نمی‌شوند ولی افرادی که بیماری ریوی دارند این قارچ سبب بیماری آنها می‌شود.
با توجه به اینکه پوشال شرایط را برای بروز بیماری فراهم می کند بهتر است آن را هر سال تعویض کنید.
در چند روز اول استفاده از کولر، پنجره و درب را باز بگذارید.
به دلیل استفاده نکردن از کولر در طول چند ماه گرد و غبار درون دریچه‌های کولر می‌نشیند و با راه‌اندازی کولر این گرد و غبار به منزل شما هدایت می‌شود قبل از روشن کردن کولر دریچه آن را تمییز کنید.
رعایت نکردن نکات فوق سبب پخش گرد و غبار در خانه و ایجاد مشکلات تنفسی برای افراد سالمند و کودکان در منزل می‌شود.
یک روش برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به درون خانه، می‌توانید یک دستمال مرطوب را جلوی دریچه کولر بگیرید تا گرد و غبار به دستمال مرطوب بچسبد یا می‌توانید با استفاده از یک کاور ضخیم مثلا برزنت کولر را در فصل‌هایی که از کولر استفاده نمی‌کنید مانند فصل پاییز و زمستان بپوشانید تا گرد و غبار وارد آن و دریچه کولر نشود.
اگر پوشال خود را سالیانه تعویض نمی‌کنید می‌توانید از محلول پرکلرین و آب استفاده کنید تا باکتری‌هایی که در پوشال رشد کرده‌اند را از بین ببرد.
10% پرکلرین را با 90% آب ترکیب کنید و کف کولر بریزید سپس پمپ را روشن کنید. پس از گذشت چند دقیقه کولر را خاموش کنید و آب آن را تخلیه نمایید. آب تمیز درون کولر ریخته و دوباره پمپ را روشن کنید تا پوشال ها تمیز شوند.
شرایط آب و هوایی مناسب برای استفاده از کولر آبی، رطوبت بین 40 تا 60 درصد می‌باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *