آموزش تمیز کردن انواع لکه از روی پارچه

تمیز کردن انواع لکه از روی پارچه – لکه روی لباس

تمیز کردن انواع لکه از روی پارچه – لکه روی لباس

تمیز کردن لکه شمع:

ابتدا موم اضافی را برداشته و دو طرف قسمتی که لکه در آن وجود دارد را کاغذ خشک بگذارید و با اتوی داغ بر روی آن بکشید. در انتها با اسفنج و تتراکلروکربن آن را تمیز کنید.

تمیز کردن لکه آدامس:

از طرف دیگر پارچه یخ بر روی آدامس بکشید تا زمانی که آدامس از پارچه جدا شود. اگر لکه آدامس به طور کامل پاک نشد می‌توانید آن را با تتراکلروکربن و اسفنج پاک کنید.

تمیز کردن لکه کاکائو و شکلات:

لکه را با آب گرم و صابون شسته، سپس با استفاده از تتراکلروکربن آن را بشورید و در پایان با اسفنج و آب گرم پارچه را کاملا از لکه تمیز کنید.

تمیز کردن لکه جوهر:

برای تمیز کردن این لکه می‌توان از پودرهای جذب کننده مانند پودر تالک استفاده کرد. اگر پارچه از جنس نخ و کتان است از گلیسیرین استفاده کنید.

تمیز کردن لکه چربی و روغن:

برای تمیز کردن لکه چربی و روغن از روی لباس ابتدا آن را با تتراکلروکربن و اسفنج بشورید سپس با آب گرم و صابون لکه را به طور کامل تمیز کنید.
اگر لکه قدیمی است و با این روش تمیز نشد از آب اکسیژنه بی رنگ استفاده کنید و در انتها لباس را با آب خوب بشورید.

تمیز کردن لکه چای یا قهوه:

اگر پارچه رنگی است برای از بین بردن این لکه از اسفنج و آب گرم استفاده کنید ولی اگر همچنان لکه باقی مانده است گلیسیرین گرم را به مدت نیم ساعت روی لکه گذاشته و پس از آن با آب خوب بشورید و در انتها با آب گرم و صابون بشورید.
اگر پارچه از جنس نخ و به رنگ سفید است روی لکه آب گرم بریزید و همینکار را از پشت پارچه نیز انجام دهید. اگر لکه تمیز نشد ابتدا با آب اکسیژنه و بعد با آب یشورید.
برای تمیز کردن این لکه‌ها نباید در ابتدا از آب صابون استفاده کرد زیرا ممکن است لکه ثابت بماند.

تمیز کردن لکه بستنی، کره و خامه:

ابتدا محل لکه رابا آب سرد خیس کنید و پس از آن با آب گرم و صابون بشورید.

تمیز کردن لکه ترشی:

مقدار کمی آمونیاک را در آب حل کرده و با استفاده از آن لکه را پاک کنید.

تمیز کردن لکه گوشت و تخم‌مرغ:

ابتدا محل را با آب سرد شسته و پس از آن با آب گرم و صابون بشورید. اگر پارچه شما به رنگ سفید است و لکه تمیز نشد از تتراکلروکربن استفاده کنید.

تمیز کردن لکه میوه و آب میوه:

با آب سرد و اسفنج محل لکه را بشورید. اگر لکه باقی ماند گلیسیرین را برای چند ساعت بر روی لکه بگذارید و سپس با آب گرم و صابون آن را بشورید.

تمیز کردن لکه رنگ:

اگر لکه تازه است آن را پاک کنید و با آب گرم و صابون بشورید. اگر لکه قدیمی و خشک شده است روغن یا وازلین بر روی آن کشیده و سپس با آب گرم و صابون بشورید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *