آموزش روش‌های تازه نگه‌داشتن مواد غذایی

فلفل قرمز - فلفل

فلفل قرمز – فلفل

آموزش روش تازه نگه داشتن مواد غذایی
برای تازه نگه‌داشتن مواد غذایی خود به مدت طولانی از روش‌های زیر می‌توانید استفاده نمایید:

1- نان:

برای نگهداری نان به مدت طولانی آن را به قطعات کوچک برش ندهید و تنها آن را به دو نیم تقسیم کنید. با این کار به میزان کافی اکسیژن به نان رسیده و نان کپک نمی‌زند و به دلیل تعداد کم برش، نان خشک نمی‌شود. برای تازه نگه داشتن نان بهتر است که آن را در کیسه یا جعبه مخصوص نان بگذارید.

2- خاویار:

نگه داشتن خاویار بیش از یک روز در ظرف درب باز باعث خراب شدن آن می‌شود.
برای تازه نگه داشتن خاویار به مدت 1 هفته یا بیشتر آن را در یک ظرف شیشه‌ای که از قبل با آب جوشیده شسته شده است، بریزید سپس چند قطره روغن بدون بو و آب لیمو به آن اضافه کنید.
خاویارهای مختلف را در ظرف‌های شیشه‌ای جدا بریزید و زیر درپوش آن یک کاغذ روغنی بگذارید و در سردترین قسمت یخچال قرار دهید.

3- خامه و ماست:

برای نگه داشتن ماست و خامه برای مدتی طولانی یک فویل آلومینیومی معمولی را برش دهید و روی ظرف آن قرار دهید.
ماست و خامه را دور از مواد غذایی بودار مانند پیاز، مرکبات و سیر نگه دارید زیرا احتمال دارد بو جذب آن شود.

4- پنیر محلی:

پنیر زود کهنه می‌شود ولی اگر آن را در یک ظرف شیشه‌ای بگذارید، یک حبه قند هم روی آن قرار دهید و درب ظرف را ببندید مدت زمان عمر آن بیشتر شده و تازه‌تر می‌ماند.

5- جعفری:

برای تازه نگه داشتن جعفری خرد شده می‌توانید آن را درون یک ظرف مخصوص فریزر ریخته، روی آن آب بریزید، درون فریزر قرار دهید و در هنگام نیاز یک قطعه از آن را خارج کنید و مصرف کنید.

6- لیمو:

لیمو را داخل یک قطعه کاغذ بپیچید تا رطوبت جذب آن نشود و کپک نزند.
برای تازه نگه داشتن لیموی برش خورده، مقداری شکر یا نمک را روی نعلبکی بریزید و لیمو را روی آن قرار دهید سپس با یک لیوان شیشه‌ای آن را بپوشانید و داخل یک کیسه پلاستیکی بگذارید.

7- هویج:

قسمت بالای هویج را ببرید تا تازه، ترد و خوشمزه بماند، آن را خوب شسته سپس داخل یک دستمال مرطوب بگذارید و درون یخچال قرار دهید.
روشی دیگر برای تازه نگه داشتن هویج این است که هویج‌ها را درون یک ظرف که از آب پر است بگذارید و در صورتی که بعد از مدتی احساس کردید رنگ آب تغییر کرده است آب آن را عوض کنید.

8- فلفل قرمز:

برای نگه داری فلفل قرمز برای یک مدت طولانی، فلفل قرمزهایی را انتخاب کنید که دارای غلاف درخشان و براق هستند و لکه و خرابی نداشته باشد.
فلفل قرمز را داخل ظرف پلاستیکی ریخته، داخل یخچال بگذارید تا 2 هفته تازه می‌ماند و می‌توانید از آن استفاده نمایید.
برای استفاده بیش از 2 هفته بهتر است فلفل را خشک نمایید.

9- قارچ:

پس از خواندن تاریخ انقضای روی بسته بندی آن را درون یک کیسه کاغذی بگذارید و اگر کیسه کاغذی ندارید داخل یک ظرف را با دستمال کاغذی بپوشانید و قارچ‌ها را داخل آن بریزید و روی قارچ‌ها را با دستمال بپوشانید.

10- پیاز:

برای نگه داری پیاز برای مدتی طولانی حتی به مدت 9 ماه، پیاز را درون جوراب زنانه بگذارید، گره بزنید و سپس با استفاده از ریسه آن را آویزان کنید.

11- موز:

قسمت فوقانی دسته موز را با استفاده از یک سلفون یا پلاستیک شفاف بپوشانید تا موز تازه بماند.

12- پیازچه:

پس از شستن پیازچه‌ها آن را خرد کنید و داخل بطری پلاستیکی بریزید و در فریزر نگه دارید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *