این افراد هرگز خرمالو مصرف نکنند

با فرا رسیدن فصل نارنجی یعنی پاییز ، میوه های نارنجی نیز خود نمایی میکنند.یکی از لذیذترین میوه ها خرمالو است.خرمالو با طعم جذابی که دارد ، دارای خواص بسیار زیادی نیز هست.اما گاها نیز دیده شده که موجب بروز مشکلاتی در برخی افراد میشود.

خرمالو سرشار از ویتامین آ ،بتاکاروتن ویتامین B1،B2 ،B3 و C است .این میوه خوش رنگ و خوش طعم حاوی مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم است که نقش موثری در سلامتی و تندرستی دارد.اگر خرمالو به خوبی رسیده باشد، برای کودکان نیز میوه ای مفید محسوب می شود و در رشد و نمو آن ها موثر است.

این میوه حاوی مقادیر بسیار زیادی از پکتین که یکی از قیبرهای موجود در آب است را دارد و موجب کاهش چربی های خون میشود و برای آفت های دهان و گلو مفید است.

زنان باردار در مصرف خرمالو احتیاط نمایند

مادران باردار نیاز است که در مصرف این میوه احتیاط به خرج دهند.

این موضوع در زمانیکه مادر باردار دچار یبوست است لازم است در مصرف این میوه جانب احتیاط رعایت شود زیرا موجب تشدید یبوست میشود.

مخصوصا در ماه‌های آخر بارداری مشکل یبوست بیشتر بروز می‌کند اما باید در نظر داشت که در مورد افراد مختلف ممکن است نتایج یکسانی به دست نیاید و مثلا در فردی این میوه تغییری در مزاج او ایجاد نکند و در فرد دیگر بتوان شاهد تاثیر آشکار بود. بنابراین با آزمون و خطا می‌توانند رابطه بین یبوست و مصرف این میوه را متوجه شوند.

بجز اینکه این میوه ممکن است برای مادر باردار مشکل ایجاد کند ، خرمالو میوه ای مغذی برای رشد جنین است.

توصیه مهم در رابطه با برخی بیماران

در مورد بیماران روده ای که عمل جراحی روده انجام داده اند و یا افرادی که به سل مبتلا هستند ، از مصرف خرمالو بپرهیزند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *