اثر روان شناختی رنگ بر فکر انسان

اثر روان شناختی رنگ بر فکر انسان

دکوراسیون داخلی یک هنر است زیرا طراحان میتوانند با استفاده از رنگ های مناسب و تغییری جزیی در چیدمان یک محیط زیبا و کاملا مفید را ایجاد کنند.

تاثیر روان شناختی رنگ چگونه است؟

فضایی که انسان در آن قرار میگیرد بسیار در روحیات انسان تاثیرگذار است. به همین دلیل در طراحی های داخلی حتما باید احساسات و عواطف انسانی درک شود. میخواهیم در ادامه بررسی کنیم که چه عواملی در دکوراسیون داخلی بر افکار انسان تاثیر میگذارد.

رنگ ها یکی از بخش های مهم کار طراحان داخلی میباشد. رنگ های مختلف میتواند عواطف انسان ها را تحت تاثیر قرار دهد مثلا در ادامه دو رنگ قرمز و آبی را مثال می زنیم. رنگ قرمز را رنگ بسیار قدرتمدی میدانند که بیشتر در کنار رنگ های خنثی مانند سفید استفاده میکنند تا ترکیب رنگ ایجاد شده برای چشم انسان خسته کننده نباشد. رنگ آبی هم رنگ صلح طلبی است و به دلیل خاصیت آرامش بخشی و سکونی که دارد در سرویس بهداشتی و حمام بیشتر استفاده میشود.

*** مطالب مرتبط: “مبلمان اداری

یکی دیگر از عواملی که در دکوراسیون داخلی بسیار بر فکر و یا احساسات انسان تاثیر می گذارد، نور پردازی میباشد. تمامی طراحان داخلی در بهترین شرکت دکوراسیون داخلی می گویند که میزان نور بسیار اهمیت دارد به خصوص اگر نور طبیعی باشد. همواره در محیط های آموزشی مانند مدارس و یا دانشگاه ها سعی میشود تا میزان نوری که وارد میشود تنظیم شده و به میزان کافی باشد. با این روش نمرات دانش آموزان بهبود پیدا میکند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *