تغذیه ی مناسب در بارداری

تغذیه ی مناسب در بارداری

تغذیه در هر زمانی مهم است اما زمانی که شما باردار می شوید بدنتان با تغییرات فیزیکی و هورمونی مواجه می شود به همین دلیل اهمیت به تغذیه بسیار حیاتی خواهد شد.

تغذیه ی مناسب در بارداری

آهن

در سه ماه دوم بارداری حجم خون شما 50درصد بیشتر می شود پس شما در روز به 27 میلی گرم آهن نیاز دارید این میزان معادل 7 لیوان لوبیا قرمز است. همچنین مقدار قابل توجهی آهن در سبزیجات برگ دار تیره، میوه های خشک، گوشت گاو و مرغ و نان ها و غلات غنی شده وجود دارد.

 ویتامین D

نیاز روزانه یک خانم باردار به ویتامین D حدود 600 IU  است.این میزان را در 13 تخم مرغ آب پز و سفت پیدا میکنید. در این میان از آفتاب هم دوری نکنید.

کلسیم

شما در روز به 1000 میلی گرم کلسیم نیاز دارید این میزان در حدود 3 لیوان شیر موجود است. اگر جنین در حال رشد دچار کمبود کلسیم شود آن را از استخوان های شما تامین میکند. شیر، ماست، تخم مرغ، کلم، پنیر و تخم مرغ نیز حاوی مقادیری کلسیم هستند.

فولیک اسید

در طول دوران بارداری و قبل از آن شما در روز نیاز به 800 میکروگرم فولیک اسید دارید. جایگزین آن می تواند 6 فنجان غلات غنی شده یا 3 فنجان اسفناج بخارپز باشد. خوراکی هایی مثل جگر، آجیل و کره بادام زمینی، لوبیا و عدس خشک شده هم می تواند جایگزین فولیک اسید باشد.

به غیر از همه این ها شما باید ویتامینC , A کولین، پتاسیم، ریبوفلابین، ید، امگا3 و دیگر مواد مغذی را هم به بدنتان برسانید و یا حتما برای آنها جایگزین مناسب پیدا کنید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©تمامی حقوق متعلق به مجله اینترنتی سرگرمی و تفریحی گیدو می باشد. طراحی سایت توسط ثمینکام