پیش‌بینی ورایتی از برندگان امشب اسکار

اسکار – جایزه اسکار

اسکار – جایزه اسکار

در فاصله کمتر از یک روز تا برگزاری مراسم اسکار ۲۰۱۸، نشریه ورایتی برندگان مهم‌ترین جایزه سال سینمای جهان را پیش‌بینی کرده است.
برندگان نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز چهارم مارس (بامداد دوشنبه ۱۴ اسفند) در ۲۴ شاخه گوناگون در حالی اعلام می‌شوند که فیلم «شکل آب» به کارگردانی «گیلرمو دل‌تورو» با نامزدی در ۱۳ شاخه پیشتاز است.
بعد از «شکل آب» فیلم «سه بیلبورد خارج از میزوری اِبینگ» ساخته «مارتین مک‌دونا» در ۹ شاخه و درام جنگی «دانکرک» به کارگردانی «کریستوفر نولان» نیز در ۷ شاخه شانس کسب جایزه دارد.
در شاخه بهترین فیلم؛ امسال شاهد یکی از سخت‌ترین رقابت‌ها در چند سال اخیر هستیم. شاید فیلمی که می‌تواند شگفتی‌ساز باشد «دانکرک» درام جنگی ساخته «کریستوفر نولان» باشد اما این فیلم در جوایز سینمایی بویژه در لس‌انجلس کمتر از انتظار ظاهر شده است.
از سوی دیگر «سه بیلورد خارج از میزوری» پس از کسب جوایز از انجمن کارگردانان آمریکا، جوایز بفتا و گلدن گلوب از شانس خوبی برخوردار است اما ماهیت فیلم که مخاطبانش را نیز به دو دسته تقسیم کرده، می‌تواند در رای نهایی اعضای آکادمی نیز موثر باشد.
«گیلرمو دل‌تورو» که برای ساخت فیلم «شکل آب» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی از اغلب انجمن‌های سینمایی، گلدن گلوب و بفتا شده، ظاهرا از پیش جایزه بهترین کارگردانی اسکار را نیز برای خود کنار گذاشته است.