روايت عجيب از سقوط پرواز تهران – ياسوج!

دکتر کاووس سیدامامی - سیدامامی

دکتر کاووس سیدامامی – سیدامامی

پسر دکتر کاووس سیدامامی 10 روز پیش از سانحه هوایی(19 بهمن) خبر داد که خبر خودکشی پدرش را ماموران امنیتی با یک تماس تلفنی به مادرش اطلاع داده‌اند.
خبری از بازداشت شدن سیدامامی و برخی از همکاران محیط زیستی او تا آن زمان منتشر نشده بود. بعدتر معلوم شد که در 4 بهمن جمعی از فعالان محیط زیست به جرم جاسوسی دستگیر شده بودند.
10 روز بعد، در حالی که افکار عمومی و رسانه‌ها به دنبال رفع ابهامات در مورد دستگیری فعالان محیط زیست و خودکشی سیدامامی بودند هواپیمای پرواز تهران – یاسوج (شرکت آسمان) سقوط کرده و تعداد دیگری از فعالان محیط زیست جان خود را از دست دادند.
با گذشت زمان بیش از یک هفته از این سانحه هوایی و ادامه داشتن جست‌وجو برای اینکه اجسداد جان‌باختگان را پیدا کنند، کانال «عماریون» ادعا کرده سقوط هواپیمای تهران – یاسوج رازآلود و دارای ابهام است!
عماریون در نوشته‌اي با تيتر «اين پرواز عمدا انجام شد، براي حذف فيزيکي جاسوسان محيط زيست» ادعا کرده با پيگيري و بررسي مسافرین اين پرواز به ۱۶ مسافري برمي‌خوريم که همه با سيدامامي به‌نوعي ارتباط داشتند و رد پايشان در اين پرونده باقي مانده.
البته جدای از مطلب اینکه باید پیگیری شود که چه کسانی در این موضوع و سقوط مقصر هستند، وقتی مهره‌ای از سلسله جاسوسان شناسایی می‌شود برای جلوگیری از افشا شدن سرحلقه آنها، آنرا حذف می‌کنند.
عماريون با اين مقدمه‌چيني‌ها در نهايت نتيجه گرفت: «سيدامامي بايد در زندان خودکشي کند يا تظاهر به خودکشي نمايد تا پيغام خود را توسط مرگش به سر‌حلقه و اربابانش بدهد.»
پس این 16 نفر باید سرنشين هواپيمايي شوند که نقص فني آن محرز است و دستور پرواز آن توسط مدير‌عامل شرکت هواپيمايي آسمان صادر شود.