یکماهه گوشت قرمز 11.1 درصد گران شد

آهنگ عمومی رشد قیمت اقلام عمده مصرفی و خدمات در بهمن ماه کند شده است اما بازهم قیمت گوشت نسبت به یک ماهه گذشته 11.1 درصد گرانتر شده است.

مطابق شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در بهمن‌ماه روند آمارها نشان می‌دهد همچنان تورم ماهانه برای برخی اقلام مصرفی و خدمات ادامه دارد.

بر این اساس گوشت قرمز و گوشت ماکیان در بهمن‌ماه نسبت به ماه قبل ۱۱.۱ درصد رشد کرده و همچنین نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش ۰.۹۷ درصدی برخوردار است. همچنین ماهی‌ها و صدف‌داران نیز با افزایش ۵.۷ درصدی نسبت به ماه قبل و ۹۰.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه است.

از دیگر مواردی که با افزایش قیمت مواجه شده است قیمت سبزیجات است که نسبت به ماه قبل ۱۳ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۲.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در بخش دیگر اقلام مربوط به خانوارهای کشور در بهمن‌ماه پوشاک و کفش با رشد ۲.۶ درصدی، دخانیات ۰.۲ درصد، مسکن و آب و برق ۰.۳ درصد، حمل و نقل ۲.۷ درصد، مبلمان و لوازم خانگی ۱.۹ درصد رشد روبرو است. هتل و رستوران ۲.۷ درصد افزایش داشت

در بخش خوراکی‌ها شاهد افزایش ۱.۳ درصدی شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی هستیم و اقلام خوراک طبقه‌بندی نشده نیز ۰.۹ درصد رشد دارند. این کالاها نسبت به مدت مشابه سال قبل خود ۱۰۸.۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *