میشه دیگه به تورم دست نزنید؟

محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در پیامی که در کانال تلگرامیخود نوشت اعلام نمود:

به جملاتی که اقای روحانی گفته دقت نمایید:

“دلیل قاچاق اجناس به خارج از کشور گرانی نیست، ارزانی است. بروید در کشورهای همسایه و ببینید که گوشت در آنجا چند دلار است.

“ما همان دولتی هستیم که تورم را کنترل کردیم. یکی از دلایل قاچاق ارزانی آن جنسی است که قاچاق می‌شود”.

ترجمه سخنان آقای روحانی، چیزی در این مایه ها می شود:تا قبل از من تورم در کشور کم بود و ما امدیم و ان را پایین اوردیم! خب! تورم که پایین می آید، طبیعتاً قیمت گوشت هم پایین می آید و ارزان می شود. وقتی هم که ارزان شد خوب قاچاق میشود دیگر!

چاره چیست؟ لابد باید تورم را چندین نوبت بالا برد -چنان که برخی مدیران دولتی در یک سال اخیر به آن دست زده اند- تا قیمت ها بالا بیاید، وقتی قیمت ها گران شد، قاچاق نمی شود و ارزان می شود!

فقط یک سوال کوچک میماند :قیمت 30 تومانی گوشت در اوایل دوره روحانی قیمتی ارزان است یا قیمت 120 تومانی امروز ان؟خوب یعنی میگویید وقتی گوشت کیلویی 30 تومان بود ارزان بود و قاچاق نمیشد اما الان که چهار برابر شده  ارزان است که قاچاق میشود؟

خب! اگر معادله و حساب و کتاب آقای روحانی درست است، قیمت گوشت را به همان ۳۰ هزار تومانی برگردانند که گران محسوب می شد و برای قاچاق نمی صرفید! ضمناً اگر می شود لطف کنند دیگر به قیمت ها دست نزنند و تورم را پایین نیاورند؛ بگذارند همان بالا باشد!

همچنین زحمت بکشند از خیر چرخاندن چرخ تولید و رونق بخشیدن به اقتصاد در حدی که مردم از یارانه بی نیاز شوند هم بگذرند، یکوقت دیدی چرخ چرخیدن اقتصاد انقدر با سرعت چرخید که یکهو از جا در رفت و به چشم اینو ان خورد!

اصلاً خر مردم از کُرّگی دم نداشت؛ خیر وعده های دولت را خوردند و دیگر وعده های اقتصادی درباره افزایش ارزش پول ملی و قدرت خرید را مطالبه نمی کنند. این طوری خوب است؟! راضی می شوند که دیگر برای اقتصاد، معجزه و فتح الفتوح و شقّ القمر نکنند؟

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *