با این خوراکی ها خود را در برابر آلودگی هوا محافظت کنید

پاییز و زمستان زمانی است که شاهد بیشترین میزان آلودگی هوا هستیم. آلودگی هوا به عنوان یک معضل در کشورهای درحال توسعه دیده می شود که مقابله با آن هم کار ساده ای نیست.یکی از راه های جلوگیری از بیماری های ناشی از آلودگی هوا داشتن تغذیه مناسب است تحقیقات نشان می‌دهد که غذاهایی که سرشار از ویتامین C و E هستند به پاک کردن سیستم بدن، به ویژه راه‌های تنفسی کمک می کنند، چون این غذاها مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارند و همچنین دارای ویژگی ضد التهابی هستند. برای محافظت از خود در برابر آلودگی هوا این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

با این خوراکی ها خود را در برابر آلودگی هوا محافظت کنید

مواد غذایی مفید در برابر آلودگی هوا:

لبنیات کم چرب

در هوای آلوده باید بیشتر از همیشه شیر، ماست و دوغ بنوشید، زیرا فسفر، منیزیم و کلسیمی که در لبنیات است، همگی از بین برنده ی سموم هستند پس خوردن لبنیات به خصوص نوشیدن شیر در هوای آلوده را به هیچ وجه فراموش نکنید.

مصرف شیر باعث نرم شدن مخاط تنفسی ، مری و معده می شود و التهابات و بیماری های دستگاه گوارش را کاهش می دهد.

روغن زیتون

ویتامین E موجود در روغن زیتون، عملکرد ریه را بهتر می کند و اسیدهای چرب موجود در آن برای کاهش التهاب ریه بسیار مفید هستند. برای نهایت استفاده از خواص روغن زیتونآن را همراه سالاد مصرف کنید.اگر تمایل داشتید از روغن زیتون برای سرخ کردن استفاده کنید مراقب باشید به آن حرارت بالا ندهید.

آووکادو

تحقیقات نشان می دهد که در افراد مبتلا به بیماری ریوی ( آسم) سطح ویتامین E کاهش می‌یابد. محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف مواد غذایی مثل آووکادو و اسفناج که ویتامین E  بالایی دارند می‌تواند به مقابله با اثرات انواع خاصی از ذرات آلوده هوا کمک کند.

سیر و پیاز

سیر، پیاز و تره فرنگی، با اینکه بوی آزار دهنده ای دارند اما حاوی مقادیر زیادی گوگرد هستند که می توانند از مخاط دستگاه تنفسی محافظت کنند.

تخم کتان

تخم کتان دارای سطوح بالای فیتواستروژن‌ها و اسیدهای چرب امگا 3 است. فیتواستروژن‌ها به کاهش علائم آسم و سایر واکنش‌های آلرژیک کمک می‌کنند. شما می‌توانید تخم کتان را همراه ماست و سالادها استفاده کنید و یا آن را به غذاهای پخته شده خود اضافه کنید.

_تا میتوانید آب بنوشید.

_ میوه هایی که در معرض آلودگی قرار دارند را نخرید مثل میوه های وانتی ها.

_ از خوردن غذاهای چرب پرهیز کنید.

_ گوجه فرنگی و کلم بروکلی هم به از بین بردن سموم ناشی از آلودگی کمک می کنند.

_ کمبود کلسیم باعث جذب بیشتر آلودگی ها می شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *