انیمیشن سازی توسط افترافکت

پیش از پرداختن به موضوع ساخت انیمیشن توسط نرم افزار افترافکت نخست مختصر توضیحی در مورد افتر افکت بگوییم:

افترافکت یکی از قدرتمند ترین نرم افزارهای موجود در ساخت انیمیشن است که توسط شرکت ادوبی منتشر شد.نرم افزار افترافکتر نخست توسط شرکتی گمنام ساخته شد اما پس از یکسال به شرکت ادوبی فروخته شد و توسط ادوبی به بازار عرضه شد بطوری که در امروز محبوب ترین نرم افزار ساخت انیمیشن و جلوه های ویژه است.

دوره آموزشی افترافکت

یکی از ویژگی های مهم افترافکت ،قابلیت اتصال با برنامه های ایلاستریتور ،فتوشاپ و پریمیر است .نرم افزار های ذکر شده برای انیمیشن سازی و انجام امور گرافیکی کاربرد دارند.بسیاری از انمیشن های مطرح جهان ،موفقیت خود را مدیون این نرم افزار هستند.

و اما کاربردهای نرم افزار افترافکت

همانطور که در بالاتر نیز ذکر شد افترافکت در ساخت جلوه های ویژه بصری ،گرافیک متحرک ،موشن گرافیک ،و کامپوزیت تصاویر جایگاه ویژه ای دارد.استفاده از این نرم افزار در بسیاری از پروژه های مهم سینمایی دیده میشود .فیلم هایی نظیر گلادیاتور ،اسپایدر من ،جان سخت ،300 ،آقا و خانم اسمیت از جمله فیلم هایی هستند که توسط این نرم افزار ساخته شده اند.حتی بسیاری از تبلیغات تلویزیونی نیز از این نرم افزار استفاده میکنند.اما بطور کلی برخی از مهمترین کاربردهای نرم افزار افترافکت عبارتند از :

مهمترین کاربردهای نرم افزار افترافکت

  • به منظور ساختن انواع انیمیشن های دو و سه بعدی
  • افکت دادن به کلیپ ها و فیلم ها نظیر کلیپ های عروسی
  • ایجاد جلوه های ویژه در فیلم های سینمایی
  • ایجاد موشن گرافیک یا همان گرافیک متحرک
  • ترکیب بندی و یا کامپوزیشن

آموزشگاه ساخت تیزر

به طوذر مختصر به بررسی موراد ذکر شده خواهیم پرداخت :

  1. ساخت انواع انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی:صحنه های انیمیشنی دو و یا سه بعدی که توسط افترافکت ساخته شده است بسیار چشمگیر هستند .برای خلق صحنه های سه بعدی میتوان با استفاده از رنگ آمیزی های پیشرفته ای که در این نرم افزار تعبیه شده است استفاده نمود و انیمیشنی دو یا سه بعدی را طراحی نمود.
  2. ایجاد افکت های تصویری برای فیلم و کلیپ ها : در مورد این مورد از قابلیت های استفاده از نرم افزار افتر افکت میتوان گفت که حذف زوائد فیلم ها ،تلفیق چندین لایه از فیلم ،اضافه نمودن افکت های تصویری به فیلم و یا حتی تغییر رنگ آن ها اشاره نمود.علاوه براین افترافکت قابلیت این را دارد که فرمت های مختلف تصویری را به یکدیگر تبدیل نماید.
  3. ایجاد جلوه ویژه در فیلم و تیزر سینمایی : جلوه ویژه تصاویری و تکه هایی از فیلم هستند که نمیتوان آن را توسط گروه فیلم برداری ضبط نمود و در این زمان انیمیشن به کمک گروه فیلم برداری میاید .بدین منظور میتوان توسط افترافکت صحنه هایی نظیر سقوط ،جنگ هایی با تعداد بالای جنگجو ،تصادفات و … خلق و ایجاد نمود.علاوه بر ایجاد اکشن ها برای یک فیلم ،میتوان به تولید بکگراند ها نیز پرداخت.به عنوان مثال یک کوهستان و یا جنگلی که موجودات پرنده داخل آن است به گونه ای که بیننده متوجه ساختگی بودن آن نیز نشود.
  4. ایجاد موشن گرافیک :موشن گرافیک به طرح های گرافیکی میگویند که دارای حرکت است.استفاده از موشن گرافیک در تبلیغات تلویزیونی ،تیتراژ فیلم ها ،بنرهای تبلیغاتی آنلاین و … استفاده میشود.
  5. کامپوزیت یا ترکیب بندی : به ترکیب چندین فیلم یا کلیپ که در نهایت یک فیلم با موضوعی واحد را میسازند ،کامپوزیت یا ترکیب بندی میگویند.با این گفته ،ایجاد جلوه های ویژه جزء تفکیک ناپذیر قابلیت کامپوزیت در افترافکت هستند.کامپوزیت جزو مراحل پایانی یک فیلم است که پس از ترکیب نمودن لایه ها و قرار دادن آن ها بر روی یکدیگر ،افکت های نوری بر روی آن ها اعمال میگردد . پوژ هبسته میشود.

آموزش تخصصی پریمیر

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *