انواع پارتیشن اداری

انواع پارتیشن اداری

پارتیشن به معنی جداسازی و تقسیم بندی فضاها است. پارتیشن در دکوراسیون داخلی یعنی تقسیم بندی فضاهای داخلی توسط دیواره. پارتیشن ها دارای انواع متفاوتی هستند که بسته به فضا، از انواع طرح و جنس های متفاوتی استفاده می کنند. به طور خلاصه پارتیشن ها دارای انواع چوبی، شیشه ای، قابل شست و شو، اگوستیک، دوجداره و تک جداره هستند که بین اینها تفاوت هایی است که باید بشناسید. پس در این مقاله انواع معروف پارتیشن ها را معرفی و تمام مزیت و معایبشان را معرفی کردیم.

مقالات مرتبط : “انواع پارتیشن شیشه ای

انواع پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن چوبی

از پارتیشن های چوبی در فضاهایی بیشتر استفاده میشوند که به هیچ وجه رطوبت نداشته باشد و میزان نور ورودی به محیط مناسب باشد در غیر اینصورت با گذشت زمان چوب ها دچار پوسیدگی شدیدی میشوند. از پارتیشن های چوبی در فضاهایی مثل سالن های پذیرایی ،سالن های نشیمن، اتاق خواب و یا حتی فضا های اداری و کانتر کارمندان استفاده میشود.

پارتیشن شیشه ای

این پارتیشن ها هیچ گونه محدودیت استفاده ندارند و با هر شکل فضایی سازگار می باشند. اگر در به کار بردن این پارتیشن از استیل نیز استفاده شود، حالتی از دکوراسیون اداری را به خود میگیرد. این نوع از پارتیشن ها به دلیل زیبایی و جذابیتی که دارند نسبت به سایر انواع پارتیشن ها از محبوبیت بیشتری برخوردارند. یکی از خوبی هایی که پارتیشن شیشه ای نسبت به بقیه پارتیشن ها دارند عبور نور است. اگر در فضا با محدودیت میزان نور مواجه باشید میتوانید این نوع از پارتیشن ها را برای محیط انتخاب کنید. یکی از عیب های پارتیشن شیشه ای این است که حریم شخصی در آن رعایت نمی شود. به شکلی که داخل محیط از بیرون قابل مشاهده است که این مشکل با شیشه مات حل می شود. علاوه بر این انتشار صدا در محیط در بکار بردن پارتیشن شیشه ای است که این موضوع هم با به کارگیری شیشه های دو جداره قابل حل است.

مقالات مشابه : “کاربرد پارتیشن در فضاهای اداری

پارتیشن MDF

پارتیشن های ام دی اف از جنس چوب هستند پس باید مراقب باشید در محیطی استفاده شود که رطوبت وجود داشته باشد. این پارتیشن به دلیل مزایای خوبی که دارد در بین مردم بیشترین کاربرد را خواهد داشت. مزایای خوب این نوع پارتیشن شامل: 1. مقاومت بالا، 2. امکان استفاده در محیط های شلوغ، 3. مقرون به صرفه، 4. سرعت بالا در نصب و تولید.

پارتیشن بندی تک جداره

این پارتیشن از یک قاب یک تکه تشکیل شده و دارای تنوع کمتری نسبت به نوع دو جداره آن دارد ولی از نظر وزن سبک ترند. از لحاظ هزینه هم تک جداره ها مقرون به صرفه تر از دو جداره ها می باشند. برای آنکه این پارتیشن ها بر روی زمین قرار بگیرند از ستون هایی در بین جداره ها استفاده میشود.

پارتیشن بندی دو جداره

بر خلاف قیمت زیادی که نسبت به تک جداره ها دارند، ولی بخاطر تنوع طرح بالایی که در ان ها وجود دارد، طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. این پارتیشن ها به دلیل استحکامی که دارند دیگر نیاز به ستون در بین جداره ها نیست. اگر میخواهید از شیشه در این نوع پارتیشن استفاده شود، میتوانید از کرکره استفاده کنید تا حریم شخصی هم حفظ گردد. حتی سیم ها و کابل هایی که در بین دو جداره ها قرار میگیرد، بسیار سازماندهی هستند.

مطالب دیگر: “مبلمان اداری

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *