از بین بردن سنگ کلیه به روش خانگی

سنگ کلیه رسوبات سختی است که از نمک ، مواد معدنی و سایر مواد باقیمانده در ادرار تشکیل می شود. آنها می توانند به اندازه یک دانه ماسه کوچک و یا بسیار بزرگتر باشند که باعث انسداد در مجاری ادراری میشوند.

از بین بردن سنگ کلیه به روش خانگی

روند از بین بردن  آنها دردناک است و معمولاً با علائم دیگری همراه است. در واقع ، اگر در مجاری ادراری گیر کرده و عفونت هایی ایجاد کنند که ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد تا آنها را از بین بروند.

علائم سنگ کلیه

خصوصیات بالینی سنگ کلیه در افراد مختلف متفاوت است. برخی از افراد در مراحل اولیه علائمی ندارند. به طور کلی ، درد زمانی بیشتر می شود که سنگ ها بزرگتر شوند.

علائم این بیماری شامل موارد زیر است:

_درد شدید در طرفین بدن ، زیر دنده ها

_درد از پایین شکم تا کشاله ران

_احساس سوزش در هنگام ادرار کردن

_ادرار صورتی ، قرمز یا قهوه ای

_بوی بد ادرار

_تهوع و استفراغ

_نیاز مداوم به ادرار کردن

_تب و لرز (در صورت وجود عفونت)

آب بیشتری مصرف کنید

نوشیدن آب

نوشیدن آب یکی از مهمترین عادت ها برای حفظ سلامت کلیه ها است. مایعات به حفظ تولید بهینه ادرار کمک می کنند و باعث از بین رفتن مانده های موجود در بدن می شوند. برای جلوگیری از سنگ کلیه ، روزانه 2 لیتر آب بنوشید.

لیموناد

به دلیل خاصیت قلیایی و آبرسانی ، لیموناد یکی از سالم ترین و بهترین نوشیدنی ها برای بهبود روند تجزیه سنگ کلیه است. اثر دیورتیک آن به از بین بردن مایعات موجود در مفاصل شما کمک می کند و بنابراین باعث پاکسازی دستگاه ادراری می شود. یک پارچ لیموناد را آماده کرده و در طول روز آن را بنوشید.

سرکه سیب

سرکه سیب ارگانیک یکی از داروهای سنتی برای رفع مشکلات دستگاه ادراری است. اسیدهای طبیعی آن میزان pH بدن را تنظیم می کنند و روند از بین بردن مواد معدنی و پروتئین را تسهیل می کنند.

یک قاشق غذاخوری سرکه را در آب گرم رقیق کنید و صبح آن را قبل از صرف صبحانه بنوشید. حداقل 3 هفته متوالی آن را بنوشید.

آب انار

آب انار یکی دیگر از مکمل های طبیعی است که می تواند به از بین بردن سنگ کلیه کمک کند. سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی ، ویتامین ها و فیبر است ، که برای بهبود عملکرد کلیه شما ایده آل است. یک فنجان آب انار درست کنید و صبح آن را قبل از صبحانه به مدت 3 هفته بنوشید.

ناراحتی ناشی از سنگ کلیه بسته به محل قرارگیری در مجاری ادراری شما متفاوت است. در صورت مشاهده هرگونه عارضه ، باید فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

محدود کردن مصرف نمک

برای جلوگیری از بروز عوارض سنگ کلیه ، مهم است که مصرف نمک خود را محدود کنید. این ماده نه تنها در تشکیل سنگ تأثیر می گذارد بلکه باعث احتباس آب و التهاب نیز می شود. از افزودن نمک به غذاهای خودداری کنید.

مصرف غذاهای سرشار از سدیم را محدود کنید: سس ، غذای چینی ، کنسرو و غیره…

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *