آموزش تمیز کردن کیبورد

تمیز کردن کیبورد – تمیز کردن صفحه کلید

تمیز کردن کیبورد – تمیز کردن صفحه کلید

1- ابتدا کیبورد را از کیس جدا کنید سپس آن را برگردانید و چند ضربه به پشت آن بزنید تا خرده‌های آشغال از آن بیرون بریزد، سپس با استفاده از اسپری هوای فشرده درزهای بین دکمه روی صفحه کلید و درز پشت آن را تمیز کنید.
یک گوش پاک کن را داخل الکل زده و شکاف‌های بین دکمه را با آن تمیز کنید.
شما می‌توانید دکمه‌هایی که پرکاربرد است را به آرامی از صفحه کلید جدا کنید . پس از تمیز کردن، آن را دوباره در جای خود قرار دهید.
2- ابتدا صفحه کلید را جدا کنید سپس تمام پیچ‌های پشت آن را باز کنید. پس از اینکه پیچ‌های آن را باز کردید قسمت بالا و پایینی آن به راحتی از هم جدا خواهند شد. نیمه بالایی صفحه کلید را برعکس و تمیز کنید.
با کمی فشار دکمه‌ها را از صفحه کلید جدا کرده و داخل یک کاسه بزرگ حاوی 1 لیتر آب و 2 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی بگذارید و با مسواک یکی یکی دکمه‌ها را تمیز کنید. دکمه‌ها را داخل آبکش ریخته و با آب سرد بشورید تا مواد شوینده باقی نماند سپس خشک کنید.
نیمه بالایی را در ترکیب آب و مایع ظرفشویی قرار دهید و با مسواک تمیز کنید، با آب بشورید و خشک کنید.
پس از اینکه همه‌ی قسمت‌های صفحه کلید خشک شدند همه را سرجای خود قرار داده و با دست محکم فشار دهید تا تمام دکمه‌ها در جای خود قرار بگیرند در انتها پیچ آن را ببندید.
اگر صفحه کلید شما دارای گارانتی است از این روش برای تمیز کردن آن استفاده نکنید زیرا با باز کردن پیچ‌های آن از گارانتی خارج خواهد شد.
3- پس از جدا کردن صفحه کلید دور یک چاقوی مخصوص کره که نوک تیز ندارد یک دستمال مناسب را که با آب خیس کرده‌اید، مانند دستمال میکروفیبر با سایز مخصوص عینک بپیچید.
با فشاری مناسب چاقو را بین شکاف دکمه‌های صفحه کلید حرکت دهید تا تمیز شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *