گفته های مهم دیپلمات چینی در مورد تحریم های ایران

دیپلمات و سفیر سابق چین در ایران گفت: دیدگاه ها و مسائل بسیاری بین ایران و چین مطرح است و این دو کشور در آینده به رغم هرگونه تحولی روابط و مبادلات قوی و دوستانه ای خواهند داشت.
‘خوا لی مینگ’  با اشاره به فشارهای امریکا برای خروج شرکت ها تجاری از ایران و عدم سرمایه گذاری در این کشور گفت : شرکت های چینی با وجود تهدیدهای آمریکا از بازار ایران خارج نخواهند شد و ارتباطات تجاری و اقتصادی خود را با تهران ادامه خواهند داد.
به گفته وی چین و ایران دو کشور دوست با روابط بسیار سالم تجاری هستند و پکن به ارتباطات تجاری، انرژی و سرمایه گذاری با تهران ادامه می دهد و تسلیم غلدری ها و زورگویی های واشنگتن نخواهد شد.
تحلیلگر ارشد موسسه مطالعات بین المللی چین و کارشناس انرژی هسته ای گفت در حال حاضر بیش از 100 شرکت چینی در ایران فعال هستند که در حوزه صنعت ، حمل و نقل ، خودرو و انرژی فعالیت دارند.
‘خوا’ با اشاره به اینکه فشارها ممکن است تاثیراتی بر کارکرد شرکت هایی که در بخش انرژی کار می کنند داشته باشد اما از همکاری با ایران طبق مقررات و حقوق بین الملل دفاع کرد و گفت چین به همکاری با تهران ادامه می دهد.
سفیر سابق چین در ایران خاطر نشان کرد به رغم خروح برخی شرکت های اروزایی از ایران ، پکن از آنها تبعیت نمیکند و همچنان سرکت های چینی ر اینکشور باقی و به فعالیتشان ادامه خواهند داد.
این کارشناس انرژی گفت: دو کشور در عرصه های مختلف بویژه اقتصادی همکاری نزدیکی دارند و این موضوع، قدرت بیشتری به مناسبات می دهد و آن را تحکیم می کند.
وی افزود که چین و ایران بر پایه اصول همزیستی مسالمت آمیز با یکدیگر رابطه دارند و اقداماتی که بخواهد مناسبات دو کشور را تیره کند به نتیجه نخواهد رسید.
مقامات آمریکایی بعد از خروج این کشور از برجام اعلام کرده اند خریداران نفت خام ایران باید تا چهارم نوامبر (13 آبان 1397) واردات نفتی خود از ایران را پایان دهند، در غیر این صورت مشمول تحریم ثانویه آمریکا خواهند شد.
معلق شدن تحریم های نفتی ایران که از زمان خروج آمریکا از برجام اعلام شد ، تا 13 آبان ماه ادامه خوهند داشت.
تحریم های ثانویه آمریکا علیه طرف های خریدار نفت خام از ایران که مغایر قوانین تجارت بین المللی است، موجب واکنش منفی کشورهای مختلف شده به طوری که تعدادی از کشورها در صدد مستثنی شدن خود هستند و برخی از کشورها نیز اعلام کرده اند که آن را اجرا نخواهند کرد
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *