گردو بهترین خوردنی برای کبد چرب

کبد یا همان جگر بزرگترین غده ی موجود در بدن است که نقش بسیار موثری در فعالیت‌هایی مانند سوخت ‌و ساز بدن مانند گوارش را دارد. تمامی خون دستگاه گوارش وارد کبد شده و تمامی موادی که از لوله گوارش جذب میشود از کبد عبور می‌کند. از دیگر کارهای مهم کبد می‌توان به تصفیه کردن سموم بدن با تبدیل کردن آنها به موادی بی ضرر نیز اشاره کرد. کبد، همچنین میتواند متابولیسم داروهای موجود در بدن را نیز بر عهده بگیرد. عملیات خون‌سازی در دوره ی پیش از تولد، مقاومت کردن در برابر عفونت‌ها، ذخیره ی آهن، ذخیره ی تری‌گلیسریدها، گلیکوژن و انواع ویتامین‌ها، فراهم کردن سریع انرژی در هنگام ضرورت و غیره از دیگر فعالیت‌های مهم کبد است. تا کنون، هیچ اندام مصنوعی یا حتی دستگاهی که توانایی تقلید تمامی این عملکردهای کبد را داشته باشد ساخته نشده. تنها برخی از عملکردها را برای درمان تجربی نارسایی کبد، می‌توان با دیالیز کردن کبد مشابه ‌سازی کرد. کبد یا جگر تقریباً از هر اندامی که در بدن باشد حمایت می‌کند پس بقا حیاتی است. اما خود کبد به دلیل عملکردهای چندگانه ای که دارد و محل استراتژیکش در بدن مستعد بروز بسیاری از بیماری‌ها است. کبد چرب یکی از مهم ترین و جدی ترین مشکلاتی است که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. بیماری کبد چرب دارای دو نوع است: یکی کبد چرب الکلی و دیگری کبد چرب غیر الکلی. البته بررسی های انجام گرفته در سال ۲۰۱۵ نشان می دهد که مصرف گردو میتواند عملکرد کبد را در بیماران مبتلا به کبد چرب غیر الکلی بهبود ببخشد.

خواص گردو برای کبد چرب :

1.یکی از مواد ارزشمندی که در گردو هم به فراوانی یافت می‌شود، اسید آمینه ال آرژنین میباشد. اسید آمینه ال آرژنین یکی از اسید های آمینه ضروری در بدن است که در سلامت کبد نقش بسیار مؤثری دارد. این اسید آمینه میتواند به پاکسازی کبد کمک کند و عملکرد کبد را هم بهبود ببخشد.

2.گردو یک منبع بسیار غنی امگا ۳ و گلوتاتیون به حساب می‌رود. این مواد از مواد بسیار پر ارزشی است که به خوبی می‌تواند پروسه سم زدایی در کبد را انجام دهد.

3.پلی فنول‌هایی که در گردو موجود است از آسیب های وارد آمده به کبد که ممکن است به دلیل دی- گلاکتوزامین و تتراکلراید کربن باشد را هم به راحتی پیشگیری می کنند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *