کاربرد های هاست ویندوزی

هاست ویندوز ،یکی از هاست هایی است که سیستم عامل آن ویندوز میباشد. معیار هایی که مشخص میکند شما به چه نوع هاستی نیاز دارید را برنامه نویس و بانک اطلاعاتی هستند. اگر میخواهید هاست ویندوز انتخاب کنید باید زبان برنامه نویسی شما ASP و یا .NET باشد. تفاوت اصلی و مهم هاست ویندوز با هاست لینوکس در همین مسئله است. یعنی هاست لینوکس فقط با زبان های PHP و PERL است. یکی از معایب هایی که برای هاست ویندوز در نظر میگیرند، میزان مبلغی است که باید برای ویندوز و نرم افزارهای آن به عنوان خرید لایسنس پرداخت کنید. به همین دلیل هاست ویندوز نسبت به هاست ویندوز قیمت بالاتری دارد.

  1. هاست ویندوز مناسب  برای افرادی است که وب سایت آن ها نیاز به وب سرور IIS دارد.
  2. هاست ویندوز مناسب برای افرادی است که میخواهند از زبان برنامه نویسی NET و بانک اطلاعاتی SQL SERVER استفاده نمایند.

انواع هاست ویندوز و کاربرد آن ها:

  • هاست ویندوز ایران
  • سرور هاست ویندوز ایران ، در کشور ایران قرار دارد و اینکه این هاست در ایران قرار دارد ،موجب میشود که سرعت لود سایت به میزان قابل توجهی افزایش یابد.علاوه بر این این نوع هاست از امنیت بالاتری نسبت به دیگر هاست های ویندوزی دارد که سرور آن ها در خارج ا ایران قرار دارند.همچنین هاست ویندوز ایران از خطر قرار گرفتن در تحریم ها به دور است .
  • هاست ویندوز ویژه

این هاست برای شرکت های متوسط و بزرگ بسیار کاربرد دارند. این هاست نسبت به هاست ویندوز استاندارد که در ادامه در مورد آن صحبت میکنیم دارای سرعت و امنیت بالاتری هست .در این نوع از هاست عملیات بک آپ گیری برای اپلیکیشن ها بصورت هفتگی و برای دیتا بیس ها بشکل روزانه انجام میگیرد.در سرور هاست ویندوز ویژه از هارد SSD استفاده میشود.علاوه بر این در هاست ویندوز ،هر میزانی ه هاست خریداری نمایید ،به میزان دو برابر آن فضا برای ایمیل در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

  • هاست ویندوز استاندارد

هاست های ویندوز برای شرکت های حقیقی و یا شرکت های کوچک و یا حقیقی مناسب است. در این نوع از هاست ها ، به هر میزانی که هاست خریداری کنید ،به همان میزان فضای ایمیل در اختیار شما هم قرار خواهد گرفت. در سرورهای ویندوزی استاندارد از هارد اسکازی استفاده می گردد. همچنین عمل بک آپ گیری به صورت هفتگی انجام میشود.

  • هاست ویندوز سازمانی

هاست ویندوز سازمانی همانگونه که از اسم آن هم پیدا است ، برای سازمان هاو اداره های بزرگ و سازمان هایی مناسب است که به دلیل نیاز به امنیت بالا ،سرعت بالا و بک آپ گیری منظم ،از آن استفاده میکنند. هاردی که در این مورد استفاده میشود SSD است و یک آپ گیری از اپلیکیشن ها به شکل هفتگی و از دیتا بیس ها به صورت روزانه صورت می گیرد.

  • سرور ویندوز نیمه اختصاصی

هاست ویندوز نیمه اختصاصی نیز برای افراد و سازمان هایی مناسب است که نیاز به سرعت بالا و امنیت بالا دارند. علاوه بر این نیاز به دسترسی بسیار سریعی به شبکه اینترنت دارند و در اختیار داشتن منابع اختصاصی برای آنها اهمیت بسیار دارد. سرور ویندوزی که در این نوع از هاست ها قرار دارند با CPU هایی با توان و قدرت بالا پاسخگوی نیاز این افراد است تا با توجه به در اختیار داشتن سخت افزاری قدرتمند از پس انجام امور خود بربیایند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *