چگونه می توان از کبد مراقبت کرد؟

اگر می خواهید بدانید که چگونه از کبد خود مراقبت کنید ، این مراحل و توصیه های ساده را دنبال کنید. همه باید بدانند که چگونه می توانند از زندگی خود مراقبت کنند، کبد همان چیزی است که بدن شما را سم زدایی می کند ، زیرا به عنوان یک فیلتر عمل می کند. تمام موادی که روده شما را جذب می کند ابتدا از طریق کبد عبور می کند تا وارد جریان خون شود و تمام سموم را تمیز کند.

چگونه می توان از کبد مراقبت کرد؟

اگر کبد شما عملکرد صحیحی نداشته باشد ، می تواند کل سیستم شما را به خطر بیاندازد. حتی می تواند باعث شود شما از بوی بد دهان ، سردرد ، خستگی ، هضم بد ، استرس و سیستم ایمنی ضعیف رنج ببرید.

یک رژیم سالم غذایی داشته باشید

شما باید هر روز به اندازه کافی میوه و سبزیجات میل کنید. این یک روش بسیار مهم برای مراقبت از کبد شما است. برخی از میوه ها و سبزیجات می توانند کبد شما را تمیز کنند:

_کیوی

_انگور

_گیلاس

_کنگر فرنگی

_مارچوبه

_تربچه

شما باید از غذاهای سرخ شده ، غذاهای یخ زده یا پروتئین یا کربوهیدرات بیش از حد خودداری کنید.

به همین ترتیب ، باید از نوشیدن زیاد الکل خودداری کنید ، زیرا می تواند باعث سیروز یا سرطان کبد شود. همچنین ، به جای نوشابه ، نوشیدن آب خالص را انتخاب کنید. آب برای تصفیه بدن شناخته شده است.

در مصرف داروهای بدون نسخه احتیاط کنید

داروهای زیادی وجود دارد که می تواند به کبد آسیب برساند ، از جمله این ها داروهای حاوی استامینوفن هستند. بنابراین ، باید از مصرف بیش از حد قرص های این نوع داروها خودداری کنید تا صدمه ای به کبد شما وارد نشود.

اگر از مصرف زیاد استامینوفن به کبد آسیب دیده اید ، ابتدا علائمی مانند تهوع ، کاهش اشتها یا استفراغ را مشاهده خواهید کرد. برای جلوگیری از مشکلات کبدی یا نارسایی کبد ، حتماً به توصیه های پزشکتان در دوزهای مصرف شده خود گوش فرا دهید.

همچنین ، مطمئن باشید که بیش از یک دارو در یک زمان حاوی استامینوفن مصرف نکنید. به عنوان مثال ، همزمان داروهای سرد و تیلنول یا پاراستامول مصرف نکنید. انجام این کار می تواند شانس شما برای صدمه به کبد شما را افزایش دهد.

غذاهایی با آنتی اکسیدان بخورید

غذاهایی که دارای آنتی اکسیدان هستند به سلول های شما در مقابل رادیکال های آزاد مضر محافظت می کنند ، برای اطمینان از سلامتی کبد باید حتما آنتی اکسیدان کافی مصرف کنید.

از جمله غذاهایی که می توانند آنتی اکسیدان به شما بدهند عبارتند از:

بلوبری

توت

سیب

توت فرنگی

آجیل و خشکبار

فندق

کنگر فرنگی

لوبیا

داروهای طبیعی برای کبد شما

بهترین راه برای درمان و مراقبت از کبد شما با داروهای طبیعی است. اگر چای بنوشید ، بهترین چای برای مراقبت از کبد و همچنین بقیه اعضای بدن چای سبز است. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که برای عملکرد کبد مفید هستند.

از کبد خود در برابر آسیب های جسمی محافظت کنید

شما همیشه باید مراقب باشید که هر نوع ورزش افراطی را انجام می دهید زیرا در منطقه ای که کبد در آن قرار دارد صدمه ای دیده می شود. تأثیر این منطقه می تواند بسیار خطرناک باشد و حتی باعث آسیب دائمی به کبد شما شود.

ورزش

توصیه نهایی ، اگرچه بزسیار مهم است و باید در اولویت زندگی شما قرار داشته باشد ، انجام یک ورزش است. انجام هر نوع ورزش بدنی برای سلامتی بدن شما ، به ویژه برای کبد بسیار مفید است.

اگر واقعاً کبد سالم می خواهید ، باید این نکات و توصیه ها را رعایت کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *