وام مسکن در حال حاضر چقدر است؟

قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن به طور متوسط در آبان‌ امسال مقداری افزایش یافته است که بر این اساس زوج های تهرانی برای تهیه وام ۲۴۰ میلیونی مسکن و جعاله، باید ۲۱ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان بپردازند درحالی که این هزینه در هفته قبل ۲۰ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان بود. همچنین بهای وام مسکن مجردهای تهرانی هم ۱۱ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان بود که حالا ۱۲ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان شده است.

وام مسکن در حال حاضر چقدر است؟

امتیاز تسهیلات مسکن در سال جاری افزایش یافته و بین ۴۰ تا ۴۴ هزار تومان متغیر است؛ به طوری که تسه فروردین‌، اردیبهشت، خرداد، مرداد و شهریور سال جاری به ترتیب ۴۲ هزار و ۹۰۰، ۴۳ هزار و ۲۰۰، ۴۳ هزار و ۲۰۰، ۴۳ هزار و ۳۰۰ و ۴۲ هزار و ۸۰۰ داد و ستد می شود درحالی که تسه آبان ماه ۴۴ هزار تومان قیمت دارد.

در این میان قیمت هر ورق از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن فروردین سال ۱۳۹۷ معادل ۴۲ هزار و ۷۰۰ تومان و مرداد، آذر و دی همین سال نیز به ترتیب از حدود ۴۰ هزار تومان تا ۴۲ هزار تومان قیمت دارد. همچنین اوراق خردادماه سال ۱۳۹۶ معادل ۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان و اوراق تیرماه همین سال ۴۱ هزار و ۱۰۰ تومان است. درحالی که این قیمت برای آبان‌ و دی ماه سال ۱۳۹۶ معادل ۳۲ هزار و ۴۰۰ تومان و ۳۵ هزار و ۳۰۰ تومان است.

بنابراین هزینه وام مسکن بر اساس قیمت اوراق آبان‌ماه سال جاری که ۴۴ هزار تومان قیمت دارد محاسبه شده است.

بر این اساس با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان جعاله می‌شود؛ بنابراین برای ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۴۴ هزار تومانی هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود که با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق به میزان سه میلیون و ۵۲۰ هزار تومان خریداری کنند، ۱۲ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان می‌شود.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن، ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که همراه با ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که ۸۰ اوراق باید خریداری کنند، سه میلیون و ۵۲۰ هزار تومان پرداخت کنند که جمعا ۲۱ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان باید دریافت کنند.

هزینه وام مسکن مراکز استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده که باید ۱۶۰ ورق خریداری کنند که هزینه آن هفت میلیون و ۴۰ هزار تومان است. این میزان برای سایر مناطق شهری به ۶۰ میلیون تومان رسیده است که باید ۱۲۰ ورق خریداری کنند که هزینه آن پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تومان می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *