هرازگاهی شامپوی خود را تغییر دهید

یک متخصص پوست و مو در خصوص زمان مناسب برای عوض کردن شامپوی سر اظهار داشت : شامپو یکی از موادی است که پوست و موی سر را تمیز میکند و اگر به پوست شما سازگار باشد و موجب خوش حالتی موهایتان شود ،نیازی نیست آن را تغییر دهید و میتوانید تا مدت ها از همان نوع شامپو استفاده نمایید.

وی با بیان اینکه افراد دارای موی شوره دار، چرب و خشک بهتر است از شامپوهای مخصوص خود استفاده کنند، تصریح کرد: این اشخاص باید با توجه به نوع موهای خود شامپوی مخصوص و مناسب را انتخاب کنند، بعنوان مثال ار موهایتان شوره دارد باید از شامپوی ضد شوره استفاده نمود و برای موهای چرب از شامپوی مخصوص موهای چرب استفاده نمایید.

در صورتی که شوره سر دارید میتوانید برای درمان آن از شامپوی ضد شوره استفاده نمایید اما اگر مشکل شما پس از مدتی برگشت مشخص میشود که مشکل از موهای سرتان نبوده و مشکل پوستی دارید لذا باید به متخصص پوست مراجعه نمایید.البته شاید تا مدتی شامپوی شما این موضوع را درمان نماید که با تعویض شامپو میتوانید آنرا درمان نمایید.

این متخصص پوست و مو تاکید کرد: مشکلات مو و پوست سر نظیر شوره، چربی پوست سر و خشکی و زبری مو باید به صورت ریشه ای درمان شوند و لازم به ذکر است که در میان شامپوهای مخصوص فقط شامپوهای ضد شوره خاصیت درمانی دارند و سایر شامپوها حاوی موادی هستند که از پیشروی این مشکلات جلوگیری می کنند.

صداقت پیشه افزود: بهتر است برای نوزادان و کودکان از شامپوی مخصوص خود زیرا پوست آنان حساس است.

وی عنوان کرد: تقریبا بیشتر شامپوها در مواد تشکیل دهنده خود مشابه هستند، از این رو استفاده از بیشتر آنها به جز شامپوهای مخصوص نتیجه یکسانی دارد و به همین دلیل توصیه می شود که اگر شامپویی که استفاده می کنید با موهای شما سازگار است نیاز به تعویض آن نیست.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *