هارمونی رنگ ها در دکوراسیون

هارمونی رنگ ها در دکوراسیون

یکی از عواملی که دکوراسیون داخلی منزل و یا حتی محیط کار موثر است، رنگ ها هستند. این نکته که از چه رنگی و یا ترکیب رنگ هایی در کنار هم استفاده می کنیم بسیار مسئله مهمی است. در این مقاله سعی کردیم تا ترکیب های درست و زیبا را که باعث ایجاد هارمونی جذاب در محیط می شود را معرفی کردیم.

هارمونی رنگ ها در دکوراسیون چگونه است؟

اول از هر چیزی بهتر است تا شما را با مفهوم هارمونی اشنا کنیم. هارمونی از نظر لغوی یعنی همسان بودن. اما منظور ما از همسان بودن این نیست که دو چیز دقیقا به یک شکل باشند. بلکه هارمونی یعنی به وجود اوردن یک هماهنگی میان اجزای یک محیط. در ادامه میخواهیم ترکیب رنگ های جذابی را معرفی کنیم که میتوانید در دکوراسیون داخلی منازل و یا در برخی موارد در دکوراسیون محیط اداری استفاده کنید. پس پیشنهاد می کنیم تا این مقاله را از دست ندهید.

* بنفش زرد سفید سبز:

هارمونی رنگ ها در دکوراسیون

ترکیب این چهار رنگ میتواند در هر محیطی، فضایی آرام و با شکوه را تداعی کند. همیشه رنگ بنفش و رنگ سفید را رنگ های غالب و دیگر رنگ هایی مثل زرد و یا سبز را مکمل در نظر میگیرند تا هارمونی رنگ ها حفظ شود. رنگ بنفش را به عنوان مظهر قدرت میدانند که مکمل اصلی آن رنگ زرد است. رنگ زرد هم رنگی نشاط اور است. اما استفاده زیاد از این رنگ میتواند نتیجه عکس داشته باشد. معمولا رنگ زرد را برای وسایلی کوچک مانند کوسن و یا گلدان ها در نظر میگیرند.

* قرمز:

هارمونی رنگ ها در دکوراسیون

برخی رنگ قرمز را رنگی نشاط اور و برخی دیگر به عنوان رنگی قدرتمند می شناسند ولی هر دو گروه معتقدند که رنگ قرمز میتواند تاثیر فراوانی در روحیه انسان ها داشته باشد و سطح انرژی را بالا ببرد. برای رستوران ها معمولا رنگ قرمز را در کنار رانگ نارنجی استفاده می کنند زیرا ترکسب این دو رنگ علاوه بر زیبایی، موجب افزایش اشتهای مردم می شود. اما برای اتاق خواب بهتر است تا این رنگ پر انرژی در کنار یک رنگ خنثی مانند سفید استفاده شود.

* قهوه ای:

هارمونی رنگ ها در دکوراسیون

یکی از رنگ های گرمی که میتواند حس ارامش را القا کند، رنگ قهوه ای است. این رنگ را برای هارمونی بیشتر با رنگ های خنثی استفاده می کنند تا جلوه ای زیبا به محیط داخلی بدهد.

* سبز:

هارمونی رنگ ها در دکوراسیون داخلی

رنگ سبز چون از طبیعت نشاط گرفته است، میتواند حس ارامش را داشته باشد. طبیعت باعث می شود تا تمامی انسان ها آرامش بگیرند پس اگر از این رنگ در دکوراسیون داخلی استفاده شود در روحیه تاثیر مثبت خواهد گذاشت. اگر از طیف های مختلف سبز در یک محیط استفاده شود، هارمونی حفظ خواهد شد.

* رنگ خاکستری:

هارمونی رنگ ها در دکوراسیون

رنگ خاکستری از رنگ هایی است که باید به شکلی ماهرانه استفاده شود تا بتواند فضای ارام را برای افراد بسازد. در کنار خاکستری از رنگ های سفید و خنثی استفاده کنید تا بتواند تاثیر خود را بیشتر کند. رنگ خاکستری را میتوان در کنار رنگ های گرم هم استفاده کرد، به شرطی که رنگ خاکستری را به عنوان رنگ زمینه قرار دهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *