نکاتی درباره مراقبت از پوست بعد از یائسگی

برخی از نکات سالم در مورد مراقبت از پوست که می توانید در دوران یائسگی انجام دهید ، برای مقابله با تغییرات هورمونی که تجربه می کنید وجود دارد. اگرچه برخی از علائم پیری در این مرحله اجتناب ناپذیر است ، اما کمی مراقبت اضافی روند را کند می کند.

نکاتی درباره مراقبت از پوست بعد از یائسگی

به دلیل کاهش کلاژن و الاستین ، بافت پوست به مرور زمان استحکام خود را از دست می دهد. با این وجود با حفظ سلامتی و روال زیبایی می توانید شدت این تأثیرات را کاهش دهید تا پوست شما زیبایی بیشتری داشته باشد.

در حالی که محصولات آرایشی حرفه ای وجود دارد که ظاهرا چین و چروک ها را به حداقل می رساند ، اگر به روش های دیگر مراقب خودتان نباشید ، کاری برای شما انجام نمی دهند.

نکات اصلی مراقبت از پوست در دوران یائسگی

هنگام رسیدن یائسگی ، تغییرات جسمی و عاطفی زیادی ایجاد می شود. یکی از بدترین ها ، بدون شک ، پیری پوست است. به دلیل کاهش هورمون های زنانه و کلاژن ، ظاهر چین و چروک و لکه ها در این مرحله تسریع می شود.

از آنجا که خاصیت ارتجاعی پوست و تولید روغن های طبیعی نیز کاهش می یابد ، لکه ها و خشکی اضافی نیز ظاهر می شوند.

از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید

اگرچه محافظت از آفتاب در هر سنی ضروری است ، اما کاملاً ضروری است که مراقبت های پوستی خود را در دوران یائسگی بیشتر کنید. از آنجا که بافت ها ضعیف تر هستند ، اگر از ضد آفتاب با کیفیت مناسب استفاده نکنید ، قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب آسیب بیشتری خواهد زد.

آب بیشتری بنوشید

علائم کمبود آب بدن در دوران یائسگی به دلیل کاهش چربی ها بیشتر قابل توجه است ، که این امر در اثر تغییرات هورمونی ایجاد می شود.

برای جلوگیری از خشکی یا زبر بودن پوست ، بنابراین باید حداقل 6-8 لیوان آب در روز مصرف کنید.

رژیم سالم را حفظ کنید

بسیاری از خانم ها پیروی از رژیم های غذایی کم کالری در دوران یائسگی اشتباه می کنند زیرا از افزایش وزن می ترسند. با این حال ، این رژیم ها به دور از سودمند بودن ، هم بر سلامتی و هم در زیبایی شما تأثیر می گذارد.

از آنجا که کمبود تغذیه ای بر ظاهر پوست شما تأثیر می گذارد ، بهتر است با تمام گروه های غذایی یک رژیم غذایی سالم و متعادل را انتخاب کنید. این پروتئین باید شامل پروتئین ، اسیدهای چرب ضروری و منابع آنتی اکسیدان باشد.

از محصولات لایه بردار استفاده کنید

بدترین چیز برای پوست شما در دوران یائسگی ، وجود بیش از حد سلول های مرده پوست و سایر ناخالصی های سطح است. این باعث می شود بافت های شما از دریافت اکسیژن مورد نیاز خود جلوگیری کنند و بازسازی سلولی را کند می کنند.

برای اینکه پوست شما مرطوب و نرم باقی بماند ، بهتر است دو بار در هفته از یک محصول لایه بردار استفاده کنید. این باعث می شود ناخالصی هایی از سطح خارج شود.

از مصرف دخانیات خودداری کنید

دلایل بی شماری برای جلوگیری از استفاده از محصولات دخانی در هنگام یائسگی وجود دارد. در واقع ، بهترین کار این است که آنها را قبل از این دوران رها کنید.

سیگار کشیدن یکی از بدترین دشمنان پوست شماست.

فیتواستروژن ها را مصرف کنید

مواد غذایی و مکمل های حاوی فیتواستروژن ها ، مانند ایزوفلاون های سویا ، به حداقل رساندن تأثیرات منفی شیفت های هورمونی در دوران یائسگی کمک می کنند. آنها با کمک به تنظیم سطح استروژن شما باعث خراب شدن پوست می شوند.

توجه: این محصولات فقط باید تحت نظارت پزشکی استفاده شوند ، زیرا بعضی از آن ها می توانند عوارض جانبی داشته باشند.

به طور مرتب از ماسک صورت استفاده کنید

لازم نیست پول زیادی را برای ماسک های گران قیمت خرج کنید. اگرچه بسیاری از آن ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند ، اما ترکیبات طبیعی نیز وجود دارد که فواید خوبی نیز به همراه دارد. مهم ترین چیز استفاده منظم از این ماسک ها است.

ماسک های صورت باعث رطوبت بافت های شما شده و باعث کاهش عوامل خارجی ایجاد کننده سریع چین و چروک می شوند. به لطف آنتی اکسیدان ها ، چربی ها و اسیدهای آمینه ، اینزها برای سالم نگه داشتن پوست شما ایده آل هستند.

برخی از گزینه های پیشنهادی عبارتند از:

آووکادو با روغن ویتامین E

روغن نارگیل با آلوئه ورا

موز با عسل

توت فرنگی با ماست ساده

روغن زیتون و جو دوسر

از تأثیرات یائسگی بر روی پوستتان نگران هستید؟ همانطور که می بینید ، کارهای بسیاری در مورد آن وجود دارد. این دستورالعمل ها را با روال زیبایی خود دنبال کنید و بسیاری از تأثیرات تغییرات هورمونی روی پوست شما را کاهش دهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *