مواد غذایی موثر در مبارزه با یبوست

آیا از یبوست رنج می برید؟ اگر چنین است ، پس این مقاله برای شما مناسب است! ما به شما بعضی خوراکی ها را معرفی می کنیم که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید تا در مبارزه با یبوست به شما کمک کند.

مواد غذایی موثر در مبارزه با یبوست

وقتی فرد دچار یبوست می شود مدفوع خشک و سخت می شود و این می تواند هنگام عبور از مدفوع باعث ایجاد درد شود. همه ما در بعضی از زمان های زندگی از یبوست رنج می بریم. در بسیاری از موارد ، یبوست مدت کوتاهی طول می کشد و جدی تلقی نمی شود.

علاوه بر این ، لازم نیست هر روز حرکات روده انجام شود. با این حال ، این مهم است که ، اگر هرگونه تغییر در عادت روده خود را مشاهده کردیم ، با پزشک یا متخصص مشورت کنید.

چگونه می توانم با یبوست مبارزه کنم؟

اول از همه ، افرادی که غالباً از یبوست رنج می برند ، باید مرتباً ورزش کنند. لازم نیست ورزش شدید باشد پیاده روی ، شنا یا فعالیت های بدنی دیگر سه یا چهار بار در هفته کافی است. آن ها همچنین باید آب زیادی مصرف کنند و مقدار توصیه شده فیبر روزانه را مصرف کنند.

علاوه بر این ، اگر نیاز به رفتن به دستشویی دارید ، صبر نکنید و سریع این کار را بکنید تا تاثیر منفی روی شما نگذارد.

همچنین می توانید روده های خود را آموزش دهید تا حرکات منظم و مکرر روده انجام شود. چطوری این کار را انجام دهید؟ آسان است!

سعی کنید هر روز برای رفتن به دستشویی یک زمان برنامه ریزی داشته باشید. تمام تلاش خود را برای این که هر روز در یک ساعت مشخص این کار را انجام دهید بکنید.

سه ماده طبیعی با اثرات ملین

خوشبختانه غذاهای مختلفی با اثرات ملین وجود دارد. آن ها می توانند به شما کمک کنند حرکات روده را بهتر و راحت تر کنید. این جایی است که غذاهای غنی از فیبر نقش مهمی در کمک به شما در مبارزه با یبوست دارند.

به همین دلیل ، بسیار مهم است که فیبر بخورید. این کار به عادی سازی حرکات روده کمک می کند و به حرکت مواد در بدن کمک می کند. با این حال ، شما باید کم کم فیبر را در رژیم غذایی خود بگنجانید. در غیر این صورت ، ممکن است گاز و تنش شکمی را از مصرف ناگهانی فیبر زیاد تجربه کنید.

در مورد میزان توصیه شده فیبر مورد نیاز روزانه باید از یک متخصص پزشکی سؤال کنید. هم جنس و هم سن بر میزان مصرف فیبر توصیه شده روزانه تأثیر می گذارد.

آلو

آلو یکی از غذاهایی است که به دلیل خاصیت ملین بودن آن ها بیشتر شناخته شده است.

آلو منبع غنی سوربیتول است. باکتری های موجود در میکروبی آن را جذب و تبدیل می کنند. این باعث جذب آب به روده می شود ، آلو کمک می کند تا غذا هضم شده به درستی از طریق روده حرکت کند.

سیب

سیب به دلیل داشتن مواد مغذی و فواید خوبی برای حفظ سلامتی ما شناخته شده است. آنها دارای پکتین بالایی هستند که در هنگام تماس با آب ژل تشکیل می دهند.

ابتدا ژل ها جذب آب می شوند ، بنابراین برای افرادی که از اسهال رنج می برند ، این امر مفید خواهد بود.

از طرف دیگر ، این ژل ها بعنوان روان کننده دستگاه گوارش شما عمل می کنند. این کمک می کند تا چیم (توده های نیمه مایع صاف و نرم از مواد معده هضم شده در معده) راحت تر از روده عبور کنند.

پرتقال

در مورد پرتقال ، اثرات ملین آنها در یک عنصر مشخص این میوه قرار دارد.

طبق برخی مطالعات ، فلاوانون موجود در پرتقال عامل تحریک ترشح یون کلر در اپیتلیوم روده بزرگ است. این فشار اسمزی ایجاد می کند ، که به ترشح مایعات کمک می کند ، از این رو اثرات ملین آن است.

سایر ملین ها

تخم کتان ، کشمش ، توت ، هلو ، کیوی و زردآلو خشک نیز دارای خاصیت ملین هستند. به طور مشابه ، ماکارونی ، پنکیک ، نان و بیسکویت تهیه شده با غلات کامل یا غلات دارای فیبر زیاد نیز می توانند در مبارزه با یبوست مفید باشند.

همچنین سبزیجاتی وجود دارد که به حرکت روده شما کمک خواهد کرد. به عنوان مثال ، کلم بروکلی ، مارچوبه ، کدو تنبل و سیب زمینی های بدون چربی ، همگی در هضم و حرکت روده کمک می کنند. سالادهایی که با اسفناج ، کاهو و کلم تهیه می شوند نیز مفید هستند.

در آخر ، حبوباتی مانند لوبیا ، لوبیای سفید ، نخود و عدس نیز مفید هستند. علاوه بر این ، دانه هایی مانند دانه سویا یا چیا و آجیل هایی مانند گردو ، بادام زمینی و مغز بادام نیز مقدار خوبی از فیبر را برای رژیم شما فراهم می کنند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *