فواید شگفت انگیز سیر چیست؟

شاید شما شنیده اید که بعضی ها هر روز درباره خوردن سیر صحبت می کند. با این حال ، سیر چیزی بیش از ماده ای برای پخت و پز است و در واقع برای سلامتی ما فوق العاده است. از زمان باستان از سیر در ساخت داروهای طبیعی استفاده شده است. خواص متنوع آن بدان معنی است که برای تسکین هر نوع درد ، التهاب و حتی بیماری های مزمن در نظر گرفته شده است.

فواید شگفت انگیز سیر چیست؟

خواص سیر

حاوی آلیسین است، بنابراین فواید بی شماری دارویی دارد.

هنگام خرد کردن ، لایه برداری ، خرد کردن یا جویدن حبه سیر ، بوی مشخص آن به ذهن می آید. اما با آن بو مقدار کمی گوگرد به وجود می آید که به آلیسین معروف است. آلیسین ماده ای است که برای اثرات درمانی شگرف موثر است.

تعداد کمی کالری و غنی از مواد مغذی

سیر متعلق به خانواده پیاز است و می توانید در سراسر جهان از آن استفاده کنید. این بدان معنی است که بسیاری از افراد می توانند از ارزش غذایی آن بهره مند شوند.

هر حبه سیر فقط 42 کالری دارد. این ماده معدنی مانند کلسیم ، فسفر ، پتاسیم ، مس ، منیزیم و سلنیوم را تأمین می کند. همچنین منبع ویتامین B6 و C است.

سیر به طور طبیعی سم زدا است

سیر باعث می شود شما از شر سموم ، باکتری ها و انگل ها خلاص شوید. این خاصیت به نفع کبد شماست و آن را از تمام عناصر بدی که در مقادیر کمی یافت می شود ، پاک می کند. اینها شامل جیوه و برخی مواد شیمیایی موجود در داروها است.

به دلیل ویتامین های موجود در بدن باعث تحریک عملکرد کبد شما می شود و به مبارزه با بیماری کبد چرب کمک می کند.

از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند

سیر منبع فوق العاده ای از آنتی اکسیدان ها است. صرف مقدار کمی از این غذا به مبارزه با رادیکال های آزاد که باعث پیری می شوند کمک می کند. در نتیجه ، سیر در برابر اکسیداسیون بسیار خوب عمل می کند.

ممکن است که مصرف هر روز یک حبه سیر به جلوگیری از خراب شدن سیستم عصبی کمک کند و از این رو از مشکلاتی مانند زوال عقل ، آلزایمر و پارکینسون جلوگیری کند.

خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش می دهد

همانطور که می دانید کلسترول نه دوست شما است و نه دشمن شما. کلسترول خوب و کلسترول بد وجود دارد.

یکی دیگر از مزایای سلامتی سیر این است، مصرف یک حبه سیر در روز باعث کاهش سطح کلسترول ، تری گلیسیرید و سایر عوامل موثر در بروز مشکلات قلبی می شود.

استخوان های قوی و سالم برای زنان

مصرف سیر برای استخوان های خانم ها مفید است ، زیرا به افزایش سطح استروژن ، هورمون جنسی زنانه کمک می کند.

این خاصیت به نوبه خود ، استخوان های زنان را قوی تر کرده و از بیماری هایی مانند آرتروز جلوگیری می کند.

مفید برای فشار خون

یکی از مهمترین فواید سلامتی سیر در کنترل فشار خون بالا است. به یاد داشته باشید: اگر فشارخون دارید ، ابتدا باید به پزشک مراجعه کرده و توصیه های آن ها را رعایت کنید.

مطمئناً ، سیر به تنهایی این بیماری را درمان نمی کند ، اما به شما بسیار کمک می کند.

سیر و روغن

ایده این است که تعدادی سیر را در روغن زیتون خرد کنید. ممکن است مخلوط کمی عجیب به نظر برسد ، اما می توانیم به شما اطمینان دهیم که طعم بدی ندارد.

20 حبه سیر (پوست کنده شده)

5 فنجان روغن زیتون (1 لیتر)

1 بطری شیشه ای

آماده سازی

هر حبه سیر را نصف کنید. تمام روغن را درون بطری شیشه ای بریزید و هر تکه سیر را اضافه کنید.

مخلوط را به مدت سه هفته بگذارید تا تمام خصوصیات آن فعال شود.

می توانید این آماده سازی را روی یک تکه نان بریزید. آن را به عنوان میان وعده صبح امتحان کنید و به زودی نتایج خوبی خواهید دید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *