غذاهای خوشمزه برای مقابله با خستگی صبح

عوامل زیادی وجود دارد که می توانند بر احساس خستگی صبح تأثیر بگذارند. اغلب این اتفاق می افتد که شب قبل استراحت کافی نداشته باشید یا به دلیل اینکه در طول روز خیلی سخت کار کرده اید.

غذاهای خوشمزه برای مقابله با خستگی صبح

همچنین به دلیل عدم وجود برخی مواد مغذی اساسی ، به ویژه اگر رژیم غذایی متعادل و سالم نداشته باشید ، احتمالاً مشکلی نخواهید داشت

داشتن یک رژیم غذایی سالم همان چیزی است که باعث می شود انرژی و کارایی بالایی در طول روز داشته باشید ، بنابراین وقتی ماده مغذی مهمی را از دست می دهید طبیعی است که به نوعی احساس خستگی جسمی یا روحی را تجربه کنید.

بسیاری از مردم سعی می کنند با نوشابه های انرژی زا و محصولات تجاری که فقط مشکل را به صورت کوتاه مدت پنهان می کنند ، با آن مقابله کنند. حتی به نظر می رسد نوشیدنی های انرژی زا باعث افزایش انرژی می شوند ، بهتر است آن ها را با غذاهای طبیعی جایگزین کنید که برای شما مفید هستند.

جو دوسر

جو به دلیل کیفیت تغذیه ای آن به عنوان “کامل ترین غلات” شناخته می شود. این یکی از غذاهایی است که هرگز نباید در رژیم غذایی خود از دست داد زیرا منبع انرژی مهمی است. این ماده حاوی مقادیر زیادی فیبر در رژیم غذایی است ، این ماده مغذی است که هضم را بهبود می بخشد و اشتهای شما را تنظیم می کند.

ویتامین ها و مواد معدنی باعث بهبود گردش خون ، متابولیسم و ​​عملکرد شناختی شما می شوند. جو دوسر همچنین به دلیل تأثیر آن بر روی تری گلیسیریدها و کلسترول یک غذای ایده آل برای قلب است.

شیر

افرادی که لاکتوز را تحمل می کنند می توانند از شیر سود ببرند زیرا این امر باعث می شود تا در ساعات صبح احساس خستگی نکنید.

این نوشیدنی حاوی اسیدهای آمینه و ویتامین های ضروری است که به محض جذب بدن احساس انرژی شما را افزایش می دهد.

یکی از اسیدهای آمینه موجود در شیر ، تریپتوفان ، ترشح سروتونین توسط مغز را تحریک می کند ، که یک انتقال دهنده عصبی است که مربوط به بهزیستی است.

آجیل و خشکبار

اگرچه بهتر است آجیل را با اعتدال بخورید ، آجیل ها مواد غذایی پر انرژی هستند که می توانند شما را از احساس گرسنگی و خستگی صبحانه باز دارند.

غلظت بالای آن ها در ویتامین های گروه B و اسیدهای چرب به نفع سلامت سیستم عصبی است و این باعث افزایش تمرکز و سلامت روان شما می شود.

آجیل همچنین حاوی فیبر رژیم غذایی و آنتی اکسیدان هایی است که از درد عضلات ، سردرد و اضطراب جلوگیری می کند.

عدس

عدس یکی از سالم ترین حبوبات موجود در بازار است. آنها متنوع ، آماده سازی آسان هستند و حاوی مواد مغذی مفیدی برای سلامت جسمی و روحی شما هستند.

محتوای بالای آهن و پروتئین با کیفیت بالا به شما کمک می کند تا از عوارض جانبی کم خونی جلوگیری کنید. عدس گردش خون شما را بهبود می بخشد و به انتقال مقدار مناسب اکسیژن به سلول های شما کمک می کند.

این کربوهیدرات ها به عنوان “سوخت” برای سلول ها استفاده می شوند که به نوبه خود سطح انرژی شما را بالا می برد.

دانه ها

انواع مختلفی از بذرها وجود دارد که می تواند به مبارزه با اثرات خستگی صبحگاهی کمک کند. آنها کالری کمی دارند و پر از مواد مغذی هستند که از سلامتی شما مراقبت می کنند.

به عنوان مثال ، چیا و دانه کتان ، اسیدهای چرب امگا 3 را تامین می کنند که از سلامت قلب و عروق و شناختی شما بهره مند می شوند.

اسیدهای آمینه و مواد معدنی همچنین گردش خون را بهبود می بخشند و از نوسانات خفیف جلوگیری می کنند. گل آفتابگردان ، کدو تنبل و کنجد نیز گزینه های خوبی هستند.

شکلات

اگرچه مصرف زیاد آن کار درستی نیست ، اما بین 20 تا 30 گرم شکلات تیره می تواند عملکرد شما را در طول روز بهبود بخشد. شکلات حاوی چربی و کربوهیدرات است که منبع انرژی سلول های شما است.

شکلات سیستم عصبی را تحریک می کند ، سلامت قلب شما را بهبود می بخشد و از مغز شما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

موز

بسیاری از مردم به دلیل نگرانی از افزایش وزن ، خوردن موز را کنار می گذارند. موزها علاوه بر خوشمزه بودن ، از مزایایی برای وزن ، بدن و سلامت عاطفی شما نیز مفید هستند.

کربوهیدرات ها و قندهای طبیعی سطح انرژی شما را افزایش داده و عملکرد بدن شما را بهبود می بخشد. آن ها می توانند فعالیت سیستم عصبی شما را متعادل کرده و روحیه شما را بهبود بخشند.

موز همچنین هوس گرسنگی را آرام کرده و هضم را بهبود می بخشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *